Translate

Tuesday, August 11, 2009

BACULPUN DIANGGAP HERO..ANGGUK SAJALAH TUKANG ANGGUK..

Loke Siew Fook (Ketua Pemuda Kebangsaan DAP) Hina Sultan Pula Selepas Hina Islam dan Pendakwa Cina Islam. (BACA DULU KEMUDIAN klik link ini).

Saya lihat ini bagaikan "Tsunami Perpaduan" yang ditiupkan oleh DAP. Kenapa agaknya mereka terlalu bacul. Sedang pemimpin-pemimpin senior DAP semua senyap sepi kecuali Teresa Kok yang bersuara menganggap Ronnie Beer Liu @ Qui Kung sebagai hero. Hero beer dan hero pelacuran. Apakah ini kerana terlalu dimanjakan Anwar sebagai Ketua Pembangkang? Atau mereka sudah menyusupi PAS melalui kader-kader Kelab Penyokong PAS?.
.
Ingat, dalam sejarah Islam, Muawiyah tunduk kepada Khalifah Ali a.s. dalam peperangan. Muawiyah dan pengikut-pengikutnya meletakkan Al Quran dihujung senjata mereka sebagai tanda menyerah dan sanggup bekerjasama dengan Khalifah Ali a.s. Bagaimanapun, setelah menyusupi kumpulan dan pengikut-pengikut Khalifah Ali a.s., Muawiyah berpaling tadah dan menyerang Khalifah Ali a.s. yang tidak bersedia.

Apakah tiada iktibar yang boleh diambil dari peristiwa itu?. Apakah pula para bacul yang beria-ia menghafal surah dengan penuh kepura-puraan diangkat sebagai "pemimpin" dan disanjung sebagai orang yang dipercayai. Bukalah hati, bukalah mata.
.
Ingatlah firman Allah Taala:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118) هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (119)

No comments: