Translate

Wednesday, March 10, 2010

PAKATAN RAKYAT MALAYSIA: self-destruct II?

Doa TGNA tidak mungkin akan berpanjangan selama-lamanya. Lambat laun "kebenaran" akan terserlah. Mentera LKS akan juga hilang bisanya.

TGNA, SL nak lapur ni, DAP's supporters said, pig is cuter than Malay. TGNA and PAS's supporters mostly are Malays, what do you say? Don't tell me none of your business![di sini]
Bayang-bayang DAP dalam PKR semakin menjelma. Batang tubuh yang sekian lama berdiri dengan sembah sujudnya kepada Pakatan Pembangkang semakin terserlah sebagai instrument DAP yang ampuh. Ke mana saja DAP pergi, nawaitu dan paksi perjuangan yang terpacak teguh none other than very big DAP DAP. Pakatan Pembangkang yang didominasi DAP juga adalah instrument yang lebih ampuh untuk membelai dan mengusap dengan hati-hati setiap perasaan dan sanubari rakan-rakan, jika mampu diistilahkan sebagai rakan sebenar, dalam Pakatan.

Garis penamat yang ingin dicapai DAP hanyalah sehingga PRU13. Sejarah DAP meninggalkan Barisan Alternatif hampir pasti akan berulang.

Keinginan DAP pula ialah igauan Putrajaya! Putrajaya! Putrajaya! yang sering keluar di mulut Kit Siang ketika berkumat kamit. Selepas garis penamat itu, you you me me adalah kemungkinan yang amat besar dan hampir tersingkap. Jangalah terperdaya dengan putrajaya Kit Siang. Dia hanya  mengigau dan bermimpi di siang hari.

Ungkapan-ungkapan berikut adalah prelude yang cukup bertenaga untuk dijadikan andaian dan unjuran bahawa Pakatan Rakyat Malaysia sedang diancam “self destruct”. Ramuan paling aktif ke arah self destruct” ialah Democratic Action Party.:-
1. "Saya tidak boleh membawa perjuangan DAP berseorangan. Apa yang saya katakan adalah perkara yang benar, dan kebenaran pasti akan menang. Saya pernah menyatakan sebelum ini bahawa DAP perlu mengkaji dengan serius untuk keluar daripada pakatan ini dan saya ulangi kembali pendirian saya hari ini"-Karpal Singh (Kenyataan Karpal Singh yang menyeru DSAI bertaubat dan “over my dead body” kepada PAS jelas keserasian mereka tidak akan kekal dan hanya menunggu masa untuk bertembung sesama meraka)

2. Apakah ada amalan double-standard didalam Pakatan Rakyat? Saya cukup yakin rakyat cukup matang dan dapat melihat sandiwara dan mainan politik murahan yang dilakonkan. Dan saya cukup yakin rakyat sudah muak dengan mainan saperti ini dan akan menghukum mereka dengan keras di dalam pilihanraya akan datang-Zulkifli Noordin (Pemecatan YB Zulkifli Noordin setelah 3 MP meninggalkan PKR menampakkan dengan jelas kezaliman pemimpin PKR di samping kemanusiaan mereka yang kelihatan jelas tidak mengenang budi)

3. Pekikan "Makkal Sakti" pastinya kini "mute" di dalam atau di atas pentas Pakatan Rakyat. Parti Makkal Sakti adalah keterangan jelas bahawa kaum India tidak terbela seperti yang dijanjikan. Apa yang telah mampu diciptakan "Makkal Sakti era Pakatan" hanyalah pemimpin-pemimpin atau YB YB mereka yang tidak dapat membela nasib mereka di dalam kerajaan pakatan Rakyat. (Makkal adalah senjata ampuh DSAI di pentas-pentas terbuka. Kini Makkal Sakti menentang PKR)

4. Majlis Pimpinan Tertinggi juga secara sebulat suara memutuskan untuk melantik Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai Pengerusi Perhubungan Negeri bagi negeri Sabah dan Sarawak. Keputusan tersebut dicapai setelah mempertimbangkan sokongan yang kini semakin nyata terhadap PKR, terutamanya selepas keputusan Pilihanraya Umum ke-12 dan pembentukan gagasan Pakatan Rakyat. (Keputusan ini diabaikan menyebabkan kepimpinan PKR Sabah sehingga kini retak menanti belah)

Perbezaan ideologi terutama antara PAS dengan DAP dan PKR amat sukar malah hampir mustahil untuk berpanjangan. SL: tidak fikir bahawa kesepakatan itu dapat dipertahankan. Lambat laun ideologi masing masing tidak lagi dapat disembunyikan. Akhirnya sesama mereka akan saling bertentangan dan akhirnya self destruct. Mei, 2010 nanti, Mesyuarat Agung PRM. Pertembungan para "fir'aun kecil" akan lebih memuncak dan keretakan akan semakin membesar.

Setakat ini, 6 ADUN dan 4 MP Pakatan Pembangkang telah meninggalkan parti. Ramai yang telah meramalkan bahawa lebih ramai lagi yang akan mengikuti jejak langakah rakan-rakan mereka dan meninggalkan Pakatan pembangkang.

RELATED:
-Pakatan Rakyat Di Ambang Senja Yang Merah
-Janji-janji Pakatan Kepada Kaum India Hanya Tinggal Janji-Ke Mana perginya laungan Makkal Shakti 

2 comments:

Senjaliza said...

TAMBAHAN

Ada ahli PKR yang menyatakan, beliau pernah mengikuti siri ceramah parti SAPP di kampung-kampung, di mana ahli-ahli SAPP telah memberikan
penerangan yang mengelirukan yang mana mereka cuba meyakinkan penduduk kampung bahawa PKR adalah sebuah parti yang bakal musnah. Oleh yang demikian, mereka memujuk penduduk kampung untuk menyertai SAPP kononnya SAPP adalah parti politik Sabahan.(IKUTI LINK INI)

http://www.sabahkini.net/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=3517:sapp-kini-talam-dua-muka&catid=37:politik&Itemid=41

Anonymous said...

Kata Jalumin (Ketua Cabang PKR Kota Belud, Sabah), "Cara SAPP keluar dari Barisan Nasional pun kita dapat lihat banyak yang tidak ikhlas, mereka bukan kempen untuk mendapatkan ahli ahli UMNO menyokong mereka tapi sebaliknya dengan niat jahat untuk memporak perandakan ahli ahli PKR. Kita minta Majlis Pimpinan Negeri mengeluarkan surat pekeliling kepada semua Ketua Cabang dan ahli PKR agar mengawasi setiap pergerakan pemimpin SAPP di kampung dan daerah masing-masing. Kita yakin SAPP adalah agen UMNO untuk memecah undi PKR dalam PRU13 akan datang."

So Kalo PKR mengidam bertanding SATU LAWAN SATU-Mimpilah! tapi PKR pun mimping parti angan-angan dalam mimpi. Takpe lah! Al Juburipun suka fantasi yang aneh-aneh dan di luar tabii.