Translate

Sunday, May 3, 2009

CEMBURU?


Apakah faktor usia mempengaruhi physcology individu itu sehingga menurun pertimbangan kemanusiaannya dan menaikkan pula rasa dan perasaan cemburu individu tertentu terhadap kejayaan orang lain?

1. Dato Seri Anwar Ibrahim sering saja mengemukakan paparan dan memberi ruang seluas-luasnya terhadap apa saja komentar yang mengata dan memperkecil gagasan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak. Contoh: baca link di bawah dan banyak lagi yang lain.

2. Keterlalu kerapan DSAI menumpukan perhatian terhadap gerak dan geri Najib, membuat DSAI dilihat seperti manusia yang tidak dapat mengawal perasaan cemburunya terhadap Najib yang menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke enam walaupun suatu waktu dulu DSAI pernah mengiktiraf Najib sebagai seorang yang "cerdik" yang beliau "segani" dan kagumi.

3. Dalam era dan sejarah Malaysia, tidak pernah media sebebas seperti kini dan era Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi. Ditambah dengan pertumbuhan blogger seperti "kulat di musim hujan". Kebebasan ini masih lagi DSAI tidak senangi. Harakahdaily online pula mendakwa bahawa kongkongan terhadap kebebasan akhbar yang dikenakan kepada Harakah akan menjadi "..punca sesebuah kerajaan jatuh...". Apakah ini memang "tone" pembangkang?

4. Apakah usia pula mempengaruhi physcology manusia sehingga menurun pertimbangan manusia itu dan menaikkan pula rasa dan perasaan cemburu individu? (ikuti link berikut:-)

IKUTI....

2 comments:

PARPUKARI said...

CONFIRM SI ANWAR NI MEMANG JEALOUS!

Anonymous said...

HI, ORANG TUA PUN pandai jealous juga. Dia nak pangkat jee kot!. DSAI ternyata kecewa pabila Karpal suruh dia diganti dan Guan Eng rasa mula meluat dengan tabie And War.. Dalam serba serbi rasa And War jee yang expert kecuali perpaduan di mana memang dia lemah. I tought orang yang "hidup dua alam" tak pandai jealous!. Gagal lagi 916 and SAPP Yong Teck amat menyesal meeting DSAI di Hong Kong..Now org2 SAPP jalan terpaksa tunduk muka. Padan muka.