Translate

Monday, January 4, 2010

KALIMAH: Hanya sebagai nota.


Hakim Yang memutuskan bahawa arahan KDN mengenai larangan penggunaan perkataan Allah oleh akhbar Mingguan Herald, Hakim Lau Bee Lan. Gambar sebelah kanan adalah gambar profile FB yang membawa nama Lau Bee Lan.

Isu penggunaan perkataan "Allah" BUKANlah isu baru bagi ramai pihak. Isu ini sudah berlanjutan lebih kurang sejak dua tahun yang lalu. Paparan saya kali ini hanyalah  sebagai nota untuk kita mengetahui Hakim yang memutuskan perkara ini sehingga mencetuskan ketegangan , kemarahan dan beberapa demonstrasi yang dikhuati akan menjadi besar dan tidak terkawal kiranya langkah-langkah kawalan tidak dilakukan dengan bijaksana.

Hakim yang memutuskan bahawa arahan Kementerian Dalam Negeri yang melarang penggunaan perkataan "Allah" dalam penerbitan Herald-The Catholic Weeklyse bagai "tidak sah dan batal" ialah Hakim Lau Bee Lan. Pencarian saya menemukan saya dengan potrait beliau dalam internet seperti di atas. Hanya sebagai nota dan makluman.

Related:
1. Facebook-Lau-Bee-Lan
2. Berita mengenai Keputusan Hakim Lau Bee lan
3. Allahuakhbar PAS menyokong-pihak gereja......
3. wajib-baca-pembongkaran-agenda-kristian.......
4. Nik-Aziz dan kristian tidak ada bezanya......
5. Nik Aziz Tidak Setuju

1 comment:

Anak X-PKR said...

Salam Liza dan Noreen,

PAS dah iktiraf kee "kaum hawa" jadi hakim? Atau Apapun PAS akan iktiraf asalkan menguntungkan politiknya sekalipun bertentangan dengan ideologi PAS atau bertentangan dengan hukum syarak?.

Tok Guru Anwar awal-awal lagi setuju sebab semua tahu, Anwar TAK KISAH (asalkan ada GEL - Geram, Enak, Lantak)?.. "Man pun tak kisah"!!