Translate

Tuesday, February 11, 2014

Memelihara Keharmonian. Tanggung jawab siapa?

“Abdul Rahman (Dato Abdul Rahman Dahlan, MP P-169. Kota Belud) was telling a pack of lies when he alleged that the DAP had “since 2008... relentlessly attacked the position of Malays and Islam” and had even “insulted” the Yang diPertuan Agong and Islam, for these allegations and lies are completely untrue,” - Kit Siang

Perbuatan Teresa Kok berkait isu paparan sempena CNY 2014, Onederful Malaysia awal-awal lagi mendapat reaksi rakyat Malaysia yang rata-rata mengecamnya kerana menyinggung sensitiviti perkauam dan agama. Sukar ditolak bahawa perbuatan Teresa Kok menjadi ancaman kepada keharmonian kaum di Malaysia.

Dato Abdul Rahman Dahlan, MP P.169-Kota Belud, selaku Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, awal-awal lagi telah memberi reaksi bahawa perbuatan Teresa Kok itu telah menyentuh soal sensitiviti rakyat bumipuera Malaysia, khasnya bangsa Melayu yang berugama Islam.

Apakah perbuatan Teresa Kok mempaparkan "Onederful Malaysia" merupakan perbuatan MEMELIHARA KEHARMONIAN RAKYAT MALAYSIA yang bercorak majmuk?

Lim Kit Siang muncul membela anak buahnya, Teresa Kok, dengan berusaha membutakan mata dan hati penyokongnya dalam nada dan senikata yang berlainan. Dia membela dan cuba menghalalkan perbuatan Teresa Kok. Bertindak seolah-olah dialah HAKIM mengatakan bahawa apa yang dikatakan oleh MP Kota Belud, Dato Abdul Rahman Dahlan, mengenai perbuatan Teresa Kok UNTRUE.

Jelas, LKS menyokong perbuat Terasa Kok. Seolah oleh menggalakkan masyarakat Malaysia melakukan apa yang telah Teresa Kok telah lakukan. APAKAH INI PERBUATAN MEMELIHARA KEHARMONIAN?

Siapa yang lebih layak berbicara mengenai soal PEMELIHARAAN KEHARMONIAN kaum di Malaysia... antara Lim Kit Siang dengan Abdul Rahman Dahlan?



1 comment:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK