Translate

Friday, March 6, 2009

BUMIPUTERA ARPATHIED DAN BATANG AIR, SARAWAK.


"Kami Bumiputera. Jangan ganggu guggat hak kami"

Di Johor, Ketua Pembangkang dari DAP menyifatkan dasar bumiputeraism sebagai arpatheid dan Isnin, istilah itu bergema pula di Dewan Rakyat apabila disebut oleh Dr. P. Ramasamy (DAP )Batu Kawan. Dari penyataan ini nyata bahawa DAP dan Pakatan Rakyat memang "anti-bumiputera" atau "tidak menyetujui dan menentang pemberian hak-hak dan keistimewaaan kepada bumiputera.

Sabah dan Sarawak amat sensitif dengan isu "bumiputera" dan "anak Negeri". Bila hak-hak mereka sebagai bumiputera diguggat dan diancam, mereka tanpa mengira bangsa, agama dan keturunan pasti akan bersatu "menegakkan hak bumiputera"

Dijangkakan PRK di Batang Air, Sarawak akan mengajar dan menghukum calon dari parti atau "suscribe" ideologi anti bumiputeraisme" @ yang anti bumiputera yakni Pakatan Rakyat.

Anak-anak Negeri Bumiputera Sarawak, Iban, Melanau, Lundayeh, Bidayuh, Penan dan sebagainya tidak akan rela hak mereka diganggu gugat dan diancam. Saya juga demikian di Negeri Di Bawah Bayu. Buktikan Anak Bumi Kenyalang, Bumiputera BAHAWA Hak kita adalah hak kita. Kita tidak pernah merampas hak orang lain. Kerana itu kita tidak rela hak kita dirampas.. ingat; AGI IDOP AGI NGELABAN.
read more.............

No comments: