Translate

Saturday, March 20, 2010

SEMANANJUNG GAZA VS SEMENANJUNG MALAYSIA

 Di Semenanjung Gaza dan Di Semenanjung Malaysia khasnya Pulau Pinang..dah hampir sama! Mungkinkah ianya akan serupa?

Di Semenanjug Gaza:
Serangan udara yang dilancarkan tentera Israel ke atas Genting Gaza bagi membalas serangan roket pejuang Palestin menimbulkan keadaan cemas pada perbincangan antarabangsa mengenai Asia Barat di Moscow, hari ini.

Ketegangan juga dilihat memuncak di Baitulmaqdis, di mana beribu-ribu anggota polis Israel bersiap-sedia untuk menghadapi kemungkinan berlakunya pertempuran baru di kawasan itu serta di sekitar Old City.

Pihak berkuasa mengenakan sekatan ke atas penduduk Islam Palestin ketika solat Jumaat hari ini di kawasan Masjid al-Aqsa. Paparan Penuh di sini

Di Semenanjung Malaysia:
Kerajaan Pulau Pinang Meroboh Gerai-gerai Melayu..Menurut Sivamurugan, tindakan kerajaan negeri itu hanya akan melebarkan jurang kekayaan antara etnik di negara ini khususnya orang Melayu dengan kaum-kaum lain. Beliau menambah, jika itu berlaku, sudah pasti ia akan menjejaskan ikatan perpaduan rakyat berbilang kaum.

Dengan apa yang berlaku menguatkan lagi apa yang telah diperkatakan oleh Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang mendakwa Ketua Menteri, Lim Guan Eng seorang yang cauvinis, diktator dan berfikiran bahaya Paparan Penuh di sini

Lambat laun yang "hampir sama" akan menjadi "serupa"... Fikir-fikirkanlah..

No comments: