Translate

Tuesday, July 20, 2010

DAP Terus memperkuda PAS dan PKR hingga Ke Sarawak

 Uncle Lim dan Atok TGNA.
Uncle Lim lebih maju kerana Tukar Tinggalkan PAS semasa Barisan Alternatif kepada Perkuda PAS dalam Pakatan Rakyat. Formula ini diangkut ke Sarawak..Siapa jadi Kuda dan Siapa memperkuda?
Pakatan Pembangkang Bentuk Majlis Hadapi Pilihan Raya Sarawak

KUALA LUMPUR, 19 Julai (Bernama) -- Parti-parti pembangkang di Sarawak telah menubuhkan satu pakatan pembangkang "Majlis Pakatan Rakyat Sarawak" sebagai persediaan menghadapi pilihan raya negeri yang perlu diadakan sebelum Julai tahun depan.

Majlis itu terdiri daripada pemimpin pembangkang utama negeri daripada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan Parti Nasional Sarawak (SNAP) yang mengadakan mesyuarat pembentukan pertamanya malam Isnin, dengan hasrat untuk mewujudkan barisan bersatu menghadapi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya negeri nanti.
Di sini
 Ini adalah kenyataan yang terang dan bersuluh bahawa DAP tetap bernafsu memperkuda PAS dan PKR hinggalah ke Sarawak. "Pakatan Pembangkang" bagi menghadapi PRU di Sarawak hanyalah berbentuk sementara dan akan dilupakan , terutama oleh DAP, apabila PRU berakhir.

Apakah parti-parti yang sanggup dan bersedia diperkuda dan fahamannya + Ideologinya dirogol layak untuk menasihati pihak lain supaya mengubah dasar dan fahamannya?. Contohnya: TGNA mahu UMNO mengubah dasar UMNO dari "Melayu" kepada "Islam". lihat di sini.

RELATED
-Opposition Pact Forms Council To Face Sarawak Election

1 comment:

Anonymous said...

jangan sebut PAS banyak sangat aku nak termuntah elok sangat la tu geng dia pun sama je macam penyangak .tak pernah senang hati ,memang mereka ni jenis spesis serabut otak setiap ahli PAS diwajibkan memaki kerajaan pagi petang sebagai zikir untuk bekalan masuk neraka.......