Translate

Tuesday, May 19, 2009

ADA KEWAJARANNYA

Syor Datuk Seri Zahid Hamidi supaya pelbagai tawaran yang pernah dibuat Pembangkang kepada Anifah didedahkan kepada rakyat ada kewajarannya. Malah pemimpin BN lain yang di Sabah dan Sarawak yang pernah ditawarkan sesuatu oleh pembangkang supaya terdorong melompat juga perlu muncul agar rakyat tahu dan dapat menilai "kebenaran".
.
Gambar: Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi
.
Apa pula bentuk tindakan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap pihak yang membuat tawaran supaya mereka terdorong membuat tindakan melompat? ......Ikuti syor DS Dr Hamidi di Berita Harian Online:

Anifah diminta dedah tawaran pembangkang
.
KUALA LUMPUR: Menteri Luar, Datuk Anifah Aman diminta mendedahkan pelbagai tawaran lain yang pernah dibuat pihak pembangkang kepadanya untuk melompat parti. Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata melalui pendedahan itu rakyat dapat menilai sikap dan pendirian sebenar pemimpin pakatan itu dalam memenuhi cita-cita politik mereka. “Kalau mereka lakukan (buat tawaran), mereka katakan mereka beretika, tapi kalau kita lakukan mereka kata kita tak beretika".

“Saya harap dalam perkara ini Anifah mendedahkan banyak lagi perkara yang berlaku ketika beliau tidak menerima tawaran sebagai Timbalan Menteri....Pada masa itu kononnya Anifah merajuk dan ketika itulah pakatan pembangkang mengambil peluang membuat pelbagai tawaran termasuk jawatan kedua tertinggi di negara kita. Itulah angan-angan Mat Jenin yang dilakukan oleh pakatan pembangkang kepada mereka yang dirasakan kecewa,” katanya ketika ditemui selepas majlis perhimpunan bulanan Kementerian Pertahanan di sini, semalam.
NOTA:..
Saya teringat ungkapan Anifah di Dewan Rakyat sedikit masa yang lalu (lebih kurang):... "....Kalau Bunglo biar kita sama-sama merasa....Apa gunanya tinggal di bunglo kalau kita tidur di tepi tandas....Kalau rumah teres , rumah tereslah Datuk Speaker"... agaknya masa ini tawaran itu masih "panas-panas".

Selanjutnya................

No comments: