Translate

Monday, February 8, 2010

Utusan Dituduh menghina Mahkamah, Kumpulan Spek Gay Menghina Hakim?

 
Psychologically, "Spek gay" ini tidak banyak membantu DSAI di mata umum walaupun dapat mengurangkan sedikit tekanan dalam dirinya. Kenapa Hakim pula dituduh bias? Apakah hanya merealisaikan strategi tangguh-tangguh yang sudah semakin mencederakan?

Strategi tangguh-tangguh tidak banyak membantu DSAI dalam Kes Sodomi II. Malah ianya dilihat sebagai sesuatu yang mampu menambah cedera parah kredibiliti DSAI dan pasukan pembelaannya dalam menyelamatkannya dan kerjaya politiknya. Permohonan peguam DSAI, Karpal Singh, menukar hakim yakni Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah sekurang-kurangnya telah mengguris hati hakim berkenaan walaupun ianya menjadi hak pembelaan. Umum melihat, ianya BUKAN sebenar-benarnya soal hakim, tetapi lebih kepada strategi tangguh-tangguh.

Karpal sendiri popular dengan ungkapan " DS Anwar mesti bertaubat ". Pun begitu tidak banyak yang menyangkal etikanya sebagi peguam kepada DSAI, Tetapi "moralnya" akan tetap dijolok dan tidak ada sesiapa yang dapat menyangkal.

Soalnya, Utusan Malaysia dituduh menghina mahkamah, apakah deliberately menuduh hakim sebagai bias itu oleh pengamal undang-undang itu "halal" dengan mutlaknya dan siapapun akan bisa berbuat demikian dengan sewenang-wenangnya?. Haq pun, sebenarnya, jika disalahgunakan akan merosakkan sistem secara lahirnya. Apakah ini gambaran bahawa team spek gay tidak bersedia menghadapi Saiful Bukhari Azlan yang awal-awal lagi terlalu berani dan daring melontarkan isu CIPUT?

RELATED:
Karpal Singh pengecut takut menyoal Saiful

5 comments:

Anak X-PKR said...

Sakam Sl,
lihat komen ini... sebahagian sahaja:-

"....So Karpal playing to waste time and delay the case. It is good the Judge allowed Karpal to postpone the case. The longer they postpone the worse it is for them. People can see how stupid they are when Karpal ask the judge to be disqualified because the judge does not want to cite Utusan Malaysia for contempt of court.

Even Latheefa Koya said this morning that this is a stupid move. Latheefa Koya, Sivarasa, Raza Aziz Addruse and the others do not agree with Karpal's line of defense. That is why Latheefa, Sivarasa and Aziz Addruse are not in court....

Sayapu nampak Karpal TIDAK READY!

Unknown said...

karpal pun manusia juga..walaupun pintar tapi bila dia nak menafikan perbuatan yg dia sendiri suruh anwar bertaubat tu yg jd payah bagi dia.
karpal kena akui,kepintaran tak seiring dgn kebenaran.

Ms Pearl said...

Masa baca newspaper yang ada gambar Anwar Ibrahim pakai cermin mata hitam ni, I kat office. So baca ramai ramai dengan kawan kawan time rehat

Most of us setuju Cermin Mata hitam itu buat Anwar nampak lebih miang lagi gatal hehehehehheheheh

lebih baik pakai cemin mata RABUN lagi bagus kot?

Senjaliza said...

Terima Kasih Setinggi gunung buat Anak X-PKR, Mawar Berduri dan Ms Pearl. Kunjungan dan komen kalian amat dihargai. Selamat maju jaya.

Satu lagi fakta yg penting untuk kita ketahui selain dari kenyataan Karpal Singh yang menyeru Anwar Ibrahim yang telah telah banyak melakukan kemusnahan-Perlu bertaubat dan perlu diganti @ tidak bermaruah.

IKUTI rekod inii:

Fakta penting: ..orang pertama dari kalangan ahli Parlimen Pembangkang yang mendedahkan salahlaku seks Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998 adalah YB Karpal Singh semasa DAP mengadakan Konvensyen mereka di Kuala Lumpur.

Karpal Singh turut mendakwa yang dia mempunyai bukti kukuh bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim Timbalan Perdana Menteri pada masa itu melakukan salahlaku seks yang teruk.

Karpal Singh juga turut mencabar Perdana Menteri pada masa itu, YABhg. Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil tindakan keatas Datuk Seri Anwar kerana salalaku seksnya dan membicarakan Datuk Seri Anwar.

Pendedahan salahlaku seks Datuk Seri Anwar oleh Karpal Singh berlaku 5 bulan sebelum salahlaku seks Datuk Seri Anwar didedahkan kepada umum oleh YABhg. Tun Dr Mahathir Mohamad juga pada tahun yang sama.

Dan orang yang bertanggujawab memberi nama "Al-Juburi" sebagai nama timang-timangan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, semua orang tahu adalah Naib Presiden PAS yang juga bekas Ahli Parlimen Kuala Kedah iaitu Mohamad Syabu atau lebih popular sebagai Mat Sabu.(sumber dari WBHim atau WrittenByHim.wordpress.com)

YANG GAMBI said...

Salam SL, mengapa Karpal Singh mintak Hakim ditukarkan ? Hari ini adalah genapnya ulangtahun Karpal Singh mendesak Anwar Ibrahim supaya bertaubat di dalam Parlimen.....