Translate

Monday, March 8, 2010

Kamcing Tian Chua, Zulkifli Noordin, mahu masuk DAP jika dilantik Setiausaha Agung.

"Dulu Zul berbasikal bersama dengan kamcingnya. Apakah mereka terutama Tian Chua akan bersamanya menjadi bebas bagi menambah kecut DAP?"

Yb Zulkifli Noordin, MP Kulim Bandar Baharu pernah berseloroh untuk menyertai DAP jika dia dilantik Setiausaha Agung. Senda Zul ini jugalah yang membuat LKS dan LGE semakin benci dengan Zul sehingga mendesak DSAI untuk memecatnya.

Sehubungan itu, Mahfuz berkata, keterbukaan Naib Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man mempelawa Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru Zulkifli Nordin menyertai PAS seperti yang dilaporkan akhbar elektronik mStar hari ini wajar diteliti terlebih dahulu oleh kepemimpinan tertinggi PAS. “Kita tak boleh ambil ahli-ahli yang ditolak oleh parti kawan-kawan kita, apatah lagi kalau seseorang itu ditolak disebabkan mengganggu muafakat Pakatan Rakyat, kerana ini etika yang dipegang bersama,”  more

Setelah Zul dipecat dari PKR, cyber trooper Pakatan Pembangkang, terutama dari PAS menyerang dan mengepung Zul. Namun, tidaklah sampai ada pihak yang mendoakan Zul dimusnahkan Allah SWT seperti yang berlaku kepada MP Bagan Serai YB. Mohsin Fadzli Samsari.

Mafoz Omar memang awal-awal menolak Zul. Dia menjaga hati "saudaranya", DAP walaupun boss nya, Tuan Ibrahim Tuan Man mempelawa Zul menyertai PAS.

Secara logiknya PAS sebagai ahli Pakatan Pembangkang dan anggota JK Desiplin Pakatan Pembangkang, PAS juga telahpun menghukum Zul. Zul juga tidak mungkin dapat ditutup mulutnya dalam mempertahankan prinsip perjuangannya. Tiada siapa yang dapat menanggalkan "trademark" Zul.

Now, Zul sudah menjadi "Bebas". Dia pernah berbasikal dengan kamcingnya seperti Tian Chua ke Parliment sebagai protes ke atas kenaikan harga minyak. Mungkinkah Tian Chua akan menyertai YB Zul menjadi bebas?

DSAI kata "nothing personal" ketika dia memecat Zul. Agaknya DSAI juga kecut sebab Zul pasri tahu peristiwa Sodomi I sebenarnya. Mungkin berat hatinya melepaskan Zul memandangkan Zul  ppernah menjadi pembelanya dalam Sodomi I. Tetapi, desakan DAP lebih kuat. DSAI memang bow kepada DAP. Maka terpaksalah dia melepaskan Zul pergi menggunakan kuasa vetonya dalam PKR tanpa menunggu keputusan akhir JK Desiplin PR. Ada mainan atau alibi kee ni?

Mungkin perahu PAS juga sempit atau mereka "hanya menerima pemimpin yang mempunyai desiplin PAS" kerana mereka sudah menganggap Zul tidak berdesiplin.

SL tidak fikir bahawa Zul desperate untuk menyertai mana-mana parti buat seketika. Mungkin ada yang desperate akan penyertaan dan kelantangannya. 

3 comments:

Anak X-PKR said...
This comment has been removed by a blog administrator.
AKO TAHU said...

Salam Sdri,

YB Zul sudah membayangkan bahawa dia adalah mantan orang PAS yang dirampas DSAI untuk bertanding PKR.

effrey Kitingan bilang dia sudah tidak sanggup diperalat pemimpin Malaya untuk jadi alat politik. lalu Jeffrey membakar jambatan dengan PKR khsanya DSAI.

Apakah PAS tidak diperlaku DSAI sebagai ALAT POLITIKNYA?

bdk sg boya rwg said...

hanya di sebabkan DAPig pas tidak lagi mahu mewujudkan negara islam,kenapa ye?...sebab org2 pas ni da jadi kafir,bodoh....disebabkan DAPig juga la anwar al juburi sanggup mengadaikan agama dan bangsanya...kenapa ye??sebabnya masih ramai yg menyokongnya, penyokong yg masih tak faham2 lagi,bodoh dan bebal...lihat la wahai penyokong taksub al juburi kenapa mp2 pkr keluar parti?sebab dorang ni dah serik ditipu oleh al jubur ni...anwar al juburi hanya akan sanggup melenyapkan melayu di malaysia demi politik bodohnya,yang suka sapa?da tentu la DAPig sbb impian dorang tercapai dgn pertolongan melayu2 yg di perbodohkan..pkr.pas n DAPig sama2 bodoh n kafir..