Translate

Thursday, December 16, 2010

JANJI AUTONOMI SARAWAK. JUAL NAMA NEGARAPUN SUDAH DIBUAT..ASALKAN DAPAT KUASA..RAKYAT HANYA NAMA...

 
"Dulu I kawan dengan you sebab I ingat you I bole guna you gugat Negara Malaysia, Negara you sendiri. You nak kuasa. So I guna you, u guna me. Tapi Husband I mengajar I erti perjuangan. Now I know you pun tak guna!-Agaknya itulah gambaran wajah Hillary dalam illustrasi ini..
PRU Sarawak...Takkan Rakyat Sarawak mudah lupa dikatakan tak reti pakai pakaian...pakai cawat saja konon!!
Janji PKR Beri Kuasa Autonomi Di Sarawak Dianggap Tak Masuk Akal 
 KOTA KINABALU, 15 Dis (Bernama) -- Ketua Puteri Umno Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin menyifatkan kenyataan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali untuk memberi kuasa autonomi kepada Sarawak jika pakatan pembangkang memerintah negara ini sebagai tidak berpijak di bumi nyata.

Katanya kenyataan itu hanya bertujuan mengelirukan rakyat khususnya penduduk Sarawak".

Rosnah berkata barisan pemimpin PKR kini sanggup membuat apa sahaja termasuk untuk meraih sokongan rakyat berikutan pelbagai masalah yang melanda parti itu termasuk berhadapan dengan krisis keyakinan terhadap barisan kepimpinan sedia ada.

"Janji-janji kosong yang ditawarkan pemimpin pakatan pembangkang termasuk yang terbaru untuk memberi kuasa autonomi kepada Sarawak amat tidak masuk akal," katanya dalam satu kenyataan. -klik di sini

Lihat, dengar dan pandang..Kemudian fikir...Sarawakpun nak diberi autonomi. Sarawak tak pernah menuntut autonomi. Tapi kerana terlalu terdesak dan kemaruk akan "kuasa" sanggup diperlaku segala-gala. Ini sudah menggugat keamanan dan keharmonian Sarawak, Sabah dan Semenanjung Malaysia dalam Malaysia.

Layakkah manusia seperti ini jadi pemimpin nasional..atau sekadar telah kehilangan AKAL NASIONAL dik kerana "tamak kuasa"? Mungkin terdesak...? Azmin azmin!!!

No comments: