Translate

Wednesday, August 13, 2008

PERMATANG PAUH DAN JIHAD SAHRIZAT

Tiada kata setulus kata hati. Shahrizat yang tewas di tangan Nurul, Anak dan murid Anwar


YAB Perdana Menteri tidak dapat umumkan calon BN untuk mencabar Anwar di Permatang Pauh serta merta kerana BN belum membuat keputusan yang padu. Permatang Pauh kubu kuat Anwar. BN tidak mahu kalah dengan teruk. Kalau boleh BN mahu rampas kerusi parliment Permatang Pauh bagi menafikan peluang Anwar jadi MP. YAB Dato Najib Tun Razak berpandangan sama dengan PakLah. Mereka lebih realistik.

Pak Lah dan Pak Najib cukup faham natijah kalah menang di Permatang Pauh. Mereka tak berang. Meraka berdua tenang menghadapi kemungkinan, walaupun masih menampakkan kegusaran. Mereka memang menghadapi masalah mengalahkan Anwar. Kalau tak bermasalah, masakan “tempua bersarang rendah’.

Sharizat pula lain gayanya. Dia muncul dengan gerakan “jihad”nya bagi menghadapi Anwar di Permatang pauh. Dia ternyata lebih kuah dari Nasi. Kekalahanya di Lembah Pantai di tangan “anak kandung Anwar” Nurul Ezah, masih segar dalam ingatan ramai. Nurul Ezah baru anak bapa, anak Anwar. Nurul bagai seminggu dua yang lalu menumbangkan Wanita UMNO no.2 itu, kini berangan-angan mengajak wanita di Permatang Pauh berjihad melawan Tok Guru Nurul, bapanya sendiri.. I nak tau; Jihad begitu jihad yang diredhaiNya atau jihad orang yang memalu “gong yang retak sejuta”?.

Kalau si pipit pipit jua,
takkan jadi si burung merba,
kalau tersepit tersepit juga,
takkan pengundi meraba-raba.

The Star melapurkan bahawa menurut Sharizat, Anwar mestilah ditumbangkan kerana Anwar akan membawa kehancuran kepada kestabilan politik dan kemakmuran negara kiranya diberi peluang menjadi Ahli Parliment. Ini pandangan peribadi Shahrizat. Pastinya semua tahu, di Tanah Semenanjung, tanpa mengambil kira BN Sabah dan BN Sarawak; kerajaan Malaysia telah bertukar dan Shahrizat tidak akan berpeluang membayangi Dr. Tan Yin Yin, Menteri yang menggantikan tempat Shahrizat yang kalah di tangan Nurul Ezah...

Kata Anwar, Politik Malaysia tidak stabil dan ekonomi Malaysia kehilangan dayasaing dan akan runtuh kerana ketidakupayaan pemimpin BN, termasuk Shahrizat, dalam mentadbir urus Negara. Anwar melihat isu yang membelenggu negara dari spektrum yang lebih luas berbanding Shahrizat yang baru nak bangkit dan keluar dari aib dikalahkan “baby PKR’, Nurul Ezah.

Agaknya, panggilan jihad itu ditiupkan Sharizat ke arah lain dan lain halatujunya. Ianya kerana “Pemilihan Wanita UMNO di ambang pintu”. Dia “Ketua Wanita UMNO Menanti” yang dijanjikan mahkota oleh DS Rafidah menjelang 2009. Shahrizat hendaklah mengiklankan diri; "hendaklah muncul sebagai perjuang jihad dalam iklan itu". Jadi Inikah intipati semboyan Jihad Shahrizat?..

Sesungguhnya panggilan jihad itu BUKAN mainan politik. Jihad itu menjurus kepada satu intifadah. Kita tidak mampu untuk "menurunkan harga dan ertinya". Tidak juga kerana ada maksud di sebaliknya atau untuk mencapai pangkat dan harta kekayaan dan sebagainya... Allahu Akbar.

No comments: