Translate

Friday, March 6, 2009

"Give me a break"...

CECILIA CHEUNG VS ELIZABETH WONG. Spot The differences and similarities.

1. “Give Elizabeth Wong a break”..; Kerajaan Selangorpun sudah bagi Eli “a break” malah telah menyambung cutinya sehingga selesai siasatan polis. Namun skandalnya dan gambar bogelnya masih menghantui masyarakat yang teringin melihat YB berbogel. Memang “pisang goreng panas’ bila YB bogel. Bukan macam artis tertentu yang sudah biasa berbogel dan tersebar gambar bogel pelbagai bentuk dalam media.

Artist Hong Kong Cecila Cheung yang juga gambar skandal sexnya tersebar menyesali dan mengakui kesalahannya sehingga “teradanya” skandal sex itu dan tersebarnya gambar bogel itu. Berbeza dengan kes Eli yang menyalahkan “orang lain” bila terjadinya skandal sex dan tersebarnya gambar bogel itu kepada umum. Cecelia Cheung telah bersuami tetapi Elizabeth Wong masih belum berkahwin walaupun pernah menjalinkan hubungan dengan beberapa teman lelaki.

2. Bila Eli resign, MB Selangor-kerajaan Pakatan Rakyat, tak terima lagi perletakkan jawatanya sebagai ADUN dan EXCO. Barangkali "nak buat catatan dalam Guiness Book of Malaysian Record" sebagai YB yang pertama melakukan skandal dan tersebar gambar bogelnya tetapi masih tetap YB. Apakah PR "menghalalkan YBnya berbogel?. Anehnya di Perak 2 ADUN yang tidak meletakkan jawatan, di “skill” sebagai telahpun meletakkan jawatan mereka. Aneh!!! Yang meletak jawatan tak diterima, yang tak letak jawatan cuba disingkir....

3. Benarkah anda sudah melupakan skandal Eli sehingga PR merasa lega bila kes itu hampir tidak kedengaran? Apakah ini akan tetap menjadi isu hangat sehingga selesai PRK di Sarawak, Kedah dan Perak?
Orang PR bukan main lagi happy bial anda mendiamkan diri mengenai isu gambar bogel YB mereka.....

2 comments:

Anonymous said...

DALAM POLITIK, ‘ MORAL IS NOT EVERYTHING’
Liza,
Assalammualaikum,
Dengan izin, sekali lagi saya memberi komen dalam blog mu ‘pertaining to’ isu yang berkaitan dengan Yb Elizabeth Wong.

Bagi saya apa pun yang berlaku dengan Elizabeth, saya maseh lebih memikirkan bahawa ia nya berbentuk peribadi.
Walau pun pada hakikatnya banyak juga yang lebih minat untuk menekankan soal salah laku Elizabeth sebagai soal moral Negara.

Mala mendoakan agar beliau meletakkan jawatan ‘ so that our political moral value will be safe and everyone is happily ever after’. Justifikasi nya ada lah kerana gara-gara ‘salah laku’ Elizabeth maka akan meranapkan nama Negara di kacamata nusantara dan sebagainya.

Memang tidak dapat di nafikan yang bersalah tetap bersalah. However, saperti yang pernah saya kata kan dulu dalam realiti politik soal moral atau maruah bukan isu utama. Yang penting siapa yang berkuasa.

Justru itu bukan mudah untuk PR melepaskan Yb Elazabeth begitu sahaja. Apa lagi jaminan tempat beliau untuk di ganti oleh ahli PR tidak terjamin.

Untuk mengadakan satu lagi pilihan raya kecil akan memakan kos yang besar.
However, kita kena tunggu jua keputusan kerajaan Selangor dalam menangani kes Yb Elizabeth.
Kerana dalam hal ini, selaku individual, tiada yang kita boleh buat selain dari komplen dan komplen.
'So give her a break'.
Thanks

Senjaliza said...

Kalau memikirkan soal kos, cadangan pilihanraya umum negeri Perak akan memakan kos yang lebih.

Oleh kerana soal peribadilah, peribadi yang sering menjadi ukuran, peribadi yang rendah akhlaknya, maka ELI tidak wajar dikekalkan dalam DUN dan EXCO Selangor.

What everyone think it would be if Eli were BN representative..?

PR is praying everyone in Malaysia to GIVE ELI a break dan SHUT UP with regard to ELI BOGEL. She has more than enough break..The issue here is she is NOT FIT to be DUN or EXCO..bad preeeeecedence.... Pakatan Rakyat and its leaders will have to shoulder ELI Political sin..that matter.