Translate

Tuesday, May 15, 2012

PERADUAN KALI INI LAH.....

Kajian Ilmiah yang mengecutkan PR   
Janji Orang GILA..

"Datu Seri Deposit itu kini sudah sampai ke tahap maturity...dividen sudah meningkat Datu Seri...tapi......"

Tun Dr Mahathir menjangkkan bahawa BN akan menang lebih besar dalam PRU13. Cuma menunggu tarikh yang sesuai untuk membubarkan dewan rakyat/parliment. Bila ditanya mengenai bila tarikh PRU13 tersebut, Tun M bersahaja menjawab "..lepas raya"....

Ketika ini pelbagai gempa menyerang Pakatan Pembangkang. Dari skandal pemimpinnya hinggalah ke meluap dan membuaknya asap "PERBEZAAN IDEOLOGI POLITIK" dalam Pakatan Pembangkang. Membuak bagai larva gunung berapi yang tak mampu disekat. Tidak perlu Karpal Singh mengulangi ungkapan "OVER MY DEAD BODY"; tidak perlu juga dia mengulangi seruan "ANWAR IBRAHIM PERLU BERTAUBAT". Majoriti rakyat Malaysia telah ranum dengan kata-kata itu. Majoriti rakyat Malaysia tahu bahawa ungkapan TGNA bahawa "Bulan bersinar di dada Karpaln Singh" hanyalah sementara dan akan gerhana bila sampai waktunya malah akan mengalami "gerhana penuh".

KENAPA HUDUD TIMBUL SEMULA...? Kerana ramai ahli parti Pakatan pembangkang dan penyokongnya meninggalkan parti itu kerana parti itu YANG BERPALING TADAH TERHADAP IDEOGINYA?..Sukar dinafikan bahawa PERBEZAAN IDEOLOGI lah merupakan TIME BOM yang menunggu masa sahaja untuk Pakatan Pembangkang mengalami "self destruction". Hanya KEPINTARAN BERLAKON dan MENGARAH FILM pemimpin utama mereka seperti DSAI yang bertahan sedikit membisikkan berulangkali mengenai "BAHAYA KEMUSNAHAN PAKATAN PEMBANGKANG" di telinga TGHA, Presiden PAS...otherwise, Parti-parti Pebmangkang di Malaysia akan BERLAWANAN SESAMA MEREKA....seperti enau dalam belukar.

Di Sabah, enau dalam belukar AMAT SUKAR DIELAKKAN. Pertama kerana pemimpin Pakatan membangkang yang telah menyertai pembangkang, 95% ke atas, kerana "NAK BERTANDING" PRU13... Dr Jefrey dengan STARnya sudah memulakan cerita bahawa "biar parti-parti politik SABAH DAN SARAWAK SAHAJA bertanding di Sabah dan Sarawak.....". PR pula mahu PR satu lawan satu dengan BN manakal yang lain sokong PR SAHAJA; Manakala SAPP mahu Sabah based Parti sahaja diberi keutamaan. Ramai lagi parti akan muncul bagai cendawan tumbuh di musin hujan menjelang PRU 13. Oleh itu, mana-mana parti yang hendak menentang Barisan Nasional, JANGAN SEKADAR SYOK SENDIRI kerana "you've companies"..yang terlalu sukar ditinggalkan!, yang perlu anda awasi di kiri, kanan dan belakang anda.....sebagai ramuan asam garam dan sepak terajang politik tanahair. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.

Selepas UMNO menunjukkan taringnya sempena UMNO 66, sudah ramai lawan yang kecut. Pejuang -pejuang UMNO yang masih gemar lena dari tidurnya bingkas dan mecapai kerisnya, mengatur langkah mereka. Seolah-olah "harimau tersedar dari tidurnya" kerana diganggu.

Jika Azmin Ali masih merawat anunya dengan "doktor"nya, DSAI masih terkapai-kapai menunggu dan melobi biaya asing bagi LAKONANNYA, PAD (correction PAS) dan DAP masih berbalah dengan doktrin, ideologi dan Hududnya, TSUNAMI politik pasti akan beralih arah...beralih merobek benteng Pakatan Pembankang. Belum lagi terjawab SIAPA PERDANA MENTERI PEMBANGKANG (bukan PM Malaysia). Mereka pasti berebut mengangkat tangan.....

Ada sesiapa lagi nak beradu atau nak ikut peraduan?

No comments: