Translate

Tuesday, October 28, 2008

Puteri: Rosnah 'rampas takhta' pencalonan

YB. Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin.
Pemilihannya sebagai Ketua Puteri UMNO Malaysia akan bakal merapatkan integrasi Nasional antara Sabah dan Kerajaan Pusat.

Naib Ketua Puteri, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin kembali mendahului pencalonan bagi jawatan Ketua Puteri UMNO Malaysia dengan jumlah keseluruhan pencalonan sebanyak 59

PEMILIHAN.

Melihat kepada situasi politik Malaysia kini, Rosnah merupakan pilihan yang lebih wajar memandangkan Rosnah mampu merapatkan hubungan antara Sabah dan Negeri-Negeri di Semananjung Malaysia melalui Pergerakan Puteri. Ini tidak bermakna calon-calon yang lain tidak berkebolehan atau berkelayakan. Mereka semua mempunyai ilmu dan pengalaman yang dapat dibanggakan. Rasanya Rosnah dapat membawa puteri Malaysia untuk melihat Malaysia dalam prospek yang lebih besar bila puteri melebarkan sayapnya ke Sabah. Ramai yang belum pernah ke Sabah, malah barangkali enggan ke Sabah kerana anggapan dan secara statistikal "Sabah adalah Negeri Termiskin" di Malaysia. Namun itulah yang seharusnya menjadi perangsang kepada golongan muda, para puteri, untuk menembangkan sayap ke Sabah.

Jejakilah Sabah bila Rosnah menjadi Ketua Puteri. Lihatlah bertapa anggapan itu tidak semuanya benar belaka.

Read more....
http://agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_e226cbb9-7f000010-1ab7a890-19f4aeb6

No comments: