Translate

Tuesday, February 17, 2009

ELIZABETH WONG TIDAK DAPAT BERTAHAN

Seperti yang saya jangkakan, Elizabeth Wong sukar untuk bertahan setelah skandalnya didedahkan kepada umum melalui media massa. Akhirnya dia meletakkan jawatan sbagai Exco Kerajaan Negeri Selangor dan ADUN Bukit Lanjan, Selangor.

Elizabeth Wong Keat Ping yang dikaitkan dengan penyebaran gambar bogelnya di internet, mengumumkan meletakkan jawatan Exco Selangor dan Adun Bukit Lanjan berkuat kuasa hari ini. Beliau mengumumkan demikian pada sidang akhbar pagi ini di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR), di sini.

Bagaimanpun Penasihat de Facto PR, Dato Seri Anwar Ibrahim masih mengecam sekeras-kerasnya taktik keji yang digunakan ke atas Elizabeth Wong. DSAI masih mempersoal sekeji mana dalang yang disebutkan sanggup menggunakan taktik tersebut. Siapakah dalang yang DSAI maksudkan?.
.
Hakikatnya ialah EW meletakkan jawatan atas dasar moral. Bak kata pepatah "Berani buat berani tanggung". Prinsip seperti ini perlu dijadikan pengajaran kepada semua yang benar-benar berkecimpung dalam arena politik khasnya. Dengan ini jua akan tamatlah desas desus yang datang dari segenap arah bahawa adalah "okay" untuk berskandal sebagai "adult" sambil menceburkan diri secara giat dalam arena politik. Harus difahami, politik tidak seperti bermain bola dan orang politik tidak seperti pemain bola per se.
Read also

10 comments:

Anonymous said...

Belum setahun jagung dalam kerajaan.. Pekung-pekung PR mula terbongkar. Arumugam di Bukit Selambau, Kedah, EW di Bukit Lanjan, Selangor. Entah-entah yang melindungi Vice Activiti di KL pun dah nak resign..

Anonymous said...

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada berguna. Buat dahulu keseronokan buat kemudian teraniaya.

Jangan sama sekali salahkan kerajaan atau orang lain. Dia buat, dialah tanggung. Kerajaan tak suruh dia. Dia halau boyfriend sebab dia dah jadi YB. so kan BF dia laki-laki pantang dicabar.

Taminsari said...

Salam Senja Liza...

Anak Ibrahim ni nak buat hal lagi..semua musibah yang menimpa PKR ke PR ke semuanya di tuduh konspirasi BN? Sendiri pun ada kes salah laku masih belum mahu bertaubat..yang dia tau hanya tauBUAT sahaja..Forum di Doha dan Amerika adalah lebih utama dari menghadiri penggal baru sidang Parlimen yang dihadiri oleh Yang DiPertuan Agong? Adakah ini sifat-sifat Anwar sebagai ketua pembangkang. Adakah ini ciri-ciri wakil rakyat yang dikehendaki oleh rakyat sendiri yang sengaja mencari jalan untuk " Ponteng " ke Parlimen? Adakah Anwar hendak lari dari sesuatu dari hadir ke Parlimen? Rakyat boleh menilai sendiri..wallahuallam

Ajin b. Gagah said...

Salam Senja Liza,
Agak nya saya dah lama tak bagi komen dalam blog mu .
However, kerana isu YB Elizabeth Wong ini hangat, saya terasa juga nak bagi pandangan.

Satelah membuat kajian serba sedikit. Saya dapati kes YB Ms Wong ini lebih kepada kes peribadi yang tidak dijangkakan. Serbagai manusia biasa, kita tidak lari dari kesilapan atau kelemahan.

Penting juga diingatkan bahawa isu ini bukan nya kerana kegagalan beliau dalam menjalankan tugas selaku wakil rakyat..

Gambar-gambar yang di siarkan; pada keseluruhan nya (pada pandangan saya) bukan lah berat sangat.
Beliau bukan nya melakukan aktiviti ‘blues’ dsn. Ia nya cuma gambar pose peribadi beliau ketika dibilik beliau.
Tanpa prasangka, wanita-wantia yang sama status denga YB Ms Wong pun pernah juga melakukan nya.

Hal-hal saperti ini boleh berlaku kepada sesiapa yang tidak bernasib baik. Sepatut nya orang yang menyiarkan gambar ini patut diambil tindakan serta di denda dengan sewajar nya.
Walau macammana pun, untuk tujuan perubahan, layout baru blog mu, ada lah menarik.
Thanks

Anonymous said...

Apalah jadah bodohnya manusia ini. Orang yang tidur lena diambil gambar dan dihebahkan dengan tujuan dia menerima aib, merupakan orang yang dianiayi. Jika tidak, apa salahnya dia tidur? Yang salah, merupakan yang ambil gambar dan yang menghebahkan, bukan mangsa itu.

Kalau hendak dibanding, bagaimana pula dengan dun umno 2 orang yang telah ditangkap berkhalwat? Siap boleh dinaikkan pangkat lagi bila kalah dalam pilihanraya. Memang dunggu.

Dan adakah perbuatan tidur itu lebih keji dari memenjarakan manusia tanpa bicara? Di manakah letaknya otak manusia sebegini?

Shah

Anonymous said...

Betul tu....

Sendiri buat, sendirilah tanggung..kenapa pula BN yang disalahkan oleh Mat sondolme tu..

Takkanlah dia liwat orangpun disebabkan BN?? Benggali naik minyak salah BN?? Melayu silembunizar derhaka pada Sultan salah BN??

Orang-orang PAS mana pigi?? Hang suma ada teloq lagi ke??

Anonymous said...

Siapa bilang dia tidur? Orang tidur boleh kangkang sensai dan luas-luas meh!. Ngomong yang bener dong!

Anonymous said...

http://antirepublik.blogspot.com/2009/02/rahsia-skandal-elizabeth-wong.html

Anonymous said...

Sama "toy boy" pun EW tak jujur, kerana manipulation jee EW jadi YB. Now Selangor is better of without EW. Believe you me..Selangor must get rid of "junky EW-like"

Anonymous said...

I nak tunggu movie "ADUN BUKIT LANJAN YANG MELAMPU". I nak book dua disc. I dengar starring orang putih dan orang EW. Dah resign tetap jadi mau jadi PORN STAR agak nyer?