Translate

Friday, February 20, 2009

MB Selangor Khalid Ibrahim Perlu Minta Maaf.

PM Jepun, Taro Aso minta maaf berkaitan dengan isu mabuk sorang menteri kabinetnya, Menteri Kewangan, Shoichi Nakagawa, yang dilihat menghadiri sidang akhbar dalam keadaan mabuk. "Saya bertanggungjawab kerana melantik beliau sebagai seorang menteri kabinet,” kata Perdana Menteri Jepun itu.

Sungguhpun soal dan urusan meminum minuman keras atau menyalahkan ubat selesema oleh Shoichi Nakagawa itu sehingga mabuk adalah "urusan peribadi" Menteri Kewangan itu, namun dia bertanggungjawab dan meletakkan jawatannya.

Di Malaysia, Menteri Besar Selangor YAB. Tan Sri Khalid Ibrahim perlu mengambil iktibar dari semangat patriotisma dan kebertanggungjawaban pemimpin negara matahari terbit ini. Skandal Elizabeth Wong telah terbongkar di mata masyarakat umum telah mengakibatkan EW membuat keputusan menawarkan untuk meletakkan jawatan sebagai exco Selangor dan ADUN Bukit Lajan. Tidak ada yang cuba menafikan bahawa perlakuan EW sebagai seorang "adult" adalah hak privacy beliau. Bagaimanapun perlakuan itu kini telah terbongkar ke mata umum. Terdapat spekulasi bahawa MB Seangor akan hanya menerima perletakan jawatan EW sebagai Exco Negeri Selangor tetapi bukan sebagai ADUN.

Mengambil iktibar dari pristiwa di Jepun ini, apakah Tan Sri Khalid Ibrahim tidak rasa bersalah melantik EW sebagai exco Negeri Selangor dan perlu memohon maaf kepada rakyat Selangor khasnya dan rakyat Malaysia amnya? Apakah wajar bagi Tan Sri MB untuk terus mengekalkan EW sebagai ADUN sedangkan EW sendiri telah mengemukakan tawarannya untuk meletakkan jawatan berikutan dengan kes penyebaran gambar lucah itu.? Sesunggunya kebolehan dan kelayakan semata-mata bukanlah kreteria yang mesti menjadi penentu seseorang untuk menjadi wakil rakyat atau exco. Ramai rakyat Malaysia yang berkemampuan, berkelayakan, berjasa kepada masyarakat umum, namun mereka bukan exco dan bukan wakil rakyat.
Read Also.....

4 comments:

TokMudim said...

Setakat gunakan isu lembu untuk jatuh MB Khalid adalah tidak professional . Apabila SPRM dapat memberi kerja-sama, isu-isu yang lebih besar perlu dicipta. Kalau di PERAK dua Exco didakwa rasuah untuk projek 180 juta, tak kan isu lembu untuk taraf MB ni, sekurang- kurangnya projek bernilai berbillion , baru rakyat Selangor buka mata , kalau setakat lembu, ia akan jadi bahan ketawa rakyat selangor.

Untuk jatuhkan MB Khalid, tidak susah sangat kena perancangan yang teliti, tak payah guna lembu , Macam ni…..

Menguguhkan hubungan dengan Sultan Selangor
Ada saja isu Sultan, adakan perhimpunan atau perarakan besar-besaran. Panggil seluruh rakyat Selangor dengan penginapan percuma satu malam berserta tshirt kuning percuma pasti sokongan padu. Isu di Perak, adalah peluang baik untuk menunjukkan taat setia rakyat Selangor.

Sejarah membuktikan setakat tuduhan kes rasuah atau kes salah guna kuasa adalah tidak memadai untuk menjatuhkan seorang pemimpin, kena tambah dengan kes yang memalukan seperti liwat seperti yang berlaku kepada Anwar Aljuburi. Khir Toyo boleh belajar dari mereka yang terlibat dengan kes itu mereka yang dekat nak mampus tapi tak mampus mampus lagi. Bagaimana nak junjung tilam…bagaimana media digunakan ..ni semua Khir Toyo kena belajar.

Seterusnya cari lah jambu-jambu yang seangkatan dengan Saiful Albontot, sekurang-kurang tiga orang, suruh mereka buat tuduhan liwat terhadap Khalid. Untuk bukti , terjah bontot jambu-jambu ni tapi jangan sampai tertinggal DNA dalam bontot jambu-jambu ni. Nanti terpaksa buang kes sebab lebih dari satu DNA, naya bontot-bontot jambu-jambu ni. Seterusnya pandai-pandai le hang Toyo.

Ingat Jambu bukan Lembu. Baru le syiok memblog.

Senteloyo said...

Senjaliza, nak tanya 1 je. Perlu ka mak engakau minta maaf bila engaku mandi bogel?

Senjaliza said...

Dear Sentoloyo,
Memang emak saya tak perlu minta maaf bila saya madi bogel. Tapi kiranya gambar saya masa saya mandi bogel tersiar di publik, mak saya tentu kena tanya "kenapa gambar anak you mandi bogel tersebar di publik" Mak saya pasti rasa bersalah dan minta maaf. Saya rasa saya jadi manusia yg bodoh kiranya gambar saya mandi bogel tersebar. Apakah sentoloyo tidak merasa terlalu bodoh kiranya berlaku demikian ke atas diri sentoloyo? BTW erti senoloyo ini sendiri terlalu hodoh!

JomoSamaTuaran said...

Weiii... kalau aku punya gambar mandi bogel keluar kat internet, apa nak minta maaf...suka hati mak bapak akulah nak buat apa dalam rumah aku....!!

Yang jadi persoalan bodohnya sekarang, layakkah si EW tu terus kekal dengan jawatannya setelah `tertelanjang'dan bersekedudukan dengan seorang muslim...!! Persoalannya ialah, layakkah beliau bercakap tentang moral kalau sendiri tidak bermoral,???

Tentang si Khalid Flintsone tu.. memang biul punya hotak... nak save duit sendiri tu memang bagus, tapi...takkanlah isu lembu dan kereta lexus ni pun otak biul macam dia tak boleh handle....!! Kata tokoh korporat...nampak nampak macam tokoh keparat jah tu...

Hidup senjaliza.... telanjangkan mereka dari pakatan rakyat,biar keluar segala panau dan kurap dibadan mereka... untuk ditontoni oleh orang awam.