Translate

Wednesday, July 22, 2009

IMAM DAP?

Benarkah seorang yang menyertai DAP dibeaufort ini sorang imam?. Perkara ini perlu dijelaskan oleh mereka yang mengenali individu ini, Haji Jusri Kamat (gambar: berkopiah, tak berapa jelas ada janggut ke tidak!) , berasal dari Beaufort, Sabah yang lebih dikenali dengan kepadatan penduduk suku kaum bumiputera, Bisaya. Kenyataan ini terkandung dalam berita First imam to join Sabah DAP yang di siarkan oleh Malaysian Mirror pada 18 Julai.

Persoalannya ialah samada Dia hanyalah seorang yang biasanya mengimam bila waktu sembahyang fardhu atau imam bertauliah yang dilantik JAHEIS atau bekas imam yang tak mahu turun "tittle" kerana penulis berita tersebut sudah pasti sukar membezakan antara iman bertauliah dengan imam sembahyang waktu, seperi Nijar, yang suka mengambil peranan sebagai imam tetapi juga "suka main lilin" dan tak mau turun "tittle" MB .

Orang Beaufort dan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Sabah-JAHEINS (Beaufort) perlu memberi penjelasan. jangan-jangan DAP main cekup saja! mamandangkan "imam" itu join seorang sahaja. Ibarat telur sebiji riuh sekampung!. Saya juga biasa nampak Dr Hiew dan Edward Muji bergerak ke sana ke mari macam mubaligh! dan tukang tiup wisel (whisle Blower) walaupun "belum offside".

4 comments:

Fendy2177 said...

Salam,

saya ingin menjemput Anda dan pelayar blog ini untuk melawat blog saya. www.sabah-4life.blogspot.com

Anonymous said...

salam senjaliza.. hehe.. imam dap ka itu??? bha bgus juga tu.. kasi dakwah sama dorng supaya terbukak ati convert to islam.. hehe...

Lebai kayu golf said...

sdr liza,
imam sebenarnya tidak pernah pencen dan tidak ada pencen untuk imam. yang pandai pencen yang imam yang digaji kerajaan.. / assabiyah dan khawarij tidak tentu pasal..

eXception said...

Wah dasat, ada imam masuk DAP....
Lepas ni PAS boleh bubarkan parti masuk DAP... Nik Aziz kata tak berdosa....

eXception-Bukan Sekadar Blog Picisan