Translate

Sunday, April 4, 2010

PRK ULU SELANGOR: MB Khalid sudah mula gagap panas dingin.

 Najib membuat tinjauan awal di Kawasan Parliment Ulu Selangor
 "Mereka boleh namakan universiti apa-apa sahaja yang disukai, Universiti BN atau Universiti 1Malaysia"-MB. Apakah ini nada orang menyerah kalah?

Menteri Besar Selangor adalah orang yang memang arif dengan segala kekurangan Kerajaan Negeri Selangor. Dia juga sedar kenapa dia kehilangan status sebagai Pengerusi Perhubungan PKR Ulu Selangor satu ketika dulu. Menteri Besar ini sedar dengan sebenar-benar sedar bahawa kawasan Ulu Selangor terlalu rapuh dan mudah terlepas ke tangan BN semula memandangkan majoriti dalam PRU 12 kurang 200 undi manakala undi rosak melebihi 1400. 
"Kita alu-alukan RM2 juta yang mereka akan curahkan di kampung-kampung di Hulu Selangor. Lagipun duit itu adalah hak kita sebagai pembayar cukai. Saya juga cabar mereka untuk membina universiti di sini...."Kerajaan negeri akan carikan tanah yang sesuai dan memberi kepada mereka dengan harga premium yang rendah. Mereka boleh namakan universiti apa-apa sahaja yang disukai, Universiti BN atau Universiti 1Malaysia...asalkan mereka mengotakan janji-janji mereka,” katanya selepas sesi turun padang di SKC Bernam, Hulu Selangor petang tadi.-Khalid Ibrahim MB Selangor
Kawasan-kawasan DUN dalam Parlimen Ulu Selagor pula dikuasai BN. [Keputusan PRU12-Parlimen Ulu Selangor Majoriti: 198 (PKR Menang), Jumlah Undi: 47622, Undi Rosak: 1,466, % mengundi: 74.89]. Keadaan ini menggagapkan lagi MB Selangor dengan nada pasrah seakan sudah menyerah kalah. Seakan dia mengatakan 'AMBILLAH KAWASAN PARLIMEN ULU SELANGOR"

Sesungguhnya PRK Parlimen Ulu Selangor merupakan satu ujian kepada Pakatan Pembangkang  dan sebagai prelude samada  "Kerajaan Selangor mampu diteruskan Pakatan Pembangkang menjelang PRU 13". Kegagalan Pakatan Pembangkang di Ulu Selangor akan memberikan gambaran kegagalan Pakatan Pembangkang di Selangor pada masa hadapan vis a vis.

-noreen PJ

3 comments:

-krisjawa lok3- said...

Semalam kat tv mb selangor KG mencabar BN membawa kemajuan kat HS..beriya-iya benar dia nak bagi tanah untuk dirikan universiti atas nama apapun universiti tu dan berkata sanggup berikan tanah dengan premium yang rendah...
Ikhlaskah suara yang terkeluar dari mulutnya tu?...

Soalnya sekarang tanah YBK pun dia rampas camner pula nak berikan tanah yang lain...napa tak nak teruskan pembangunan kampus uitm kat tanah YBK tu sebaliknya memesongkan ke pembinaan universiti di tanah yang lain..

Mengapa tak sebut soal tanah YBK? Apakah perancangan mb KG diatas tanah YBK itu sangat penting hingga sanggup menafikan kepentingan rakyat yang rata2 miskin??Inikah pemimpin melayu??

tunsaban said...

Video clip ini pernah saya hasilkan untuk ditayangkan ketika Anwar Ibrahim datang ke Pulau Pinang.

Bila kita imbau kembali peristiwa itu, ternyata Umat Islam dan rakyat yang cintakan pendamaian di seluruh dunia mengutuk kekejaman Israel terhadap rakyat Palestine.

Umat Islam dan rakyat tidak mungkin memaafkan kekejaman Israel. Israel terlalu kejam dan tidak berperikemanusiaan.

Kanak-kanak dan wanita turut dibunuh tanpa ada rasa belas kasihan.

Perhatikan gambar membuktikan kekejaman Israel














Malaysia juga tidak ketinggalan dalam soal membela rakyat Palestin dan mengutuk kekejaman Israel.

Akhbar-akhbar milik pengampu UMNO dan BN juga berkempen untuk membantu rakyat Palestin.




Akhbar Utusan Malaysia juga tidak ketinggalan melancarkan kutipan dana untuk membantu rakyat Palestin yang di beri nama DANA KEMANUSIAAN PALESTIN (DAKAP)

Ketika itu ramai rakyat Malaysia tidak perasan tentang Istilah DAKAP. Rupa-rupanya hari ini terbukti UMNO memang tergamak DAKAP ISRAEL.

Pendedahan Anwar Ibrahim tentang APCO terbukti UMNO tergamak DAKAP Israel yang berlumuran darah Israel.

Adakah anda mahu bersekongkol dengan UMNO yang menDAKAP Israel yang membunuh dan merogol ribuan rakyat Palestine?

Anonymous said...

HIDUP BN HIDUP UMNO, HIDUP HIDUP, MATI PR