Translate

Thursday, July 29, 2010

Kecut semasa Kerajaan Perpaduan Lagi kecut Bila ada Talk PAS-UMNO: Kenapa PAS Masih di bawah Telunjuk DSAI dan LKS?

Gambar DSAI semakin kelihatan penat dan tua. Sudah tiada seri dan keceriaan di wajahnya.

DSAI dan LKS dulu benar-benar bergagas menggagalkan Cadangan Kerajaan Perpaduan Ustaz Haji Abdul Hadi Awang. Beberapa bulan TGHA dan Ustaz Nasa menjadi perhatian bak on probation dalam PAS.

Kini bila timbul perbincangan PAS-UMNO, LKS dan DSAI menjadi rimas lagi. Seolah-olah menyatakan kepada umum bahawa tanpa PAS, Pakatan Rakyat sudah pastinya jatuh dan tersungkur.

PAS pada dasarnya memang nyata tersisih dan disisihkan dalam proses pemasyuran polisi Pakatan Rakyat kerana menjaga sensitiviti DAP yang dalam sejarahnya pernah melemparkan PAS ke longkang setelah PAS dianggap merugikan DAP semasa dalam Barisan Alternatif dulu, selepas PRU11, yang menyaksikan LKS-DAP dan Karpal Singh sendiri tewas dalam pilihanraya. Masa itu PAS dipersalahkan DAP kerana membawa malapetakan sehingga pemimpin utama DAP kecundang  di kawasan masing-masing dalam pilihanraya umum.

DSAI menjadi penghubung semula PAS-DAP yang memang tidak selari malah bertentangan dari segi ideologi dan ideologi politik.
Kini timbul lagi PAS-UMNO talk dan DSAI dan LKS semakin menjadi rimas. Apakah dengan ketiadaan DSAI dalam politik Pakatan Rakyat membawa hubungan PAS-DAP akan pecah atau putus sekali lagi? Inikah yang merimaskan DSAI dan LKS? Masih setiakah PAS kepada PAS jika PAS terlalu tunduk dan akur dengan kehendak LKS (DAP) dan DSAI (PKR)? Bagaimana dengan prinsip perjuangan PAS?

6 comments:

Anak X-PKR said...

Anwar desperate nak jadi PM. Anwar tak layak lah. Dia hanya layak di peralat DAP untuk memperalat PAS.

OBS saja senang diperalat.

BTW, OBS stand for Orang Bodoh Saja...

Anonymous said...

Imej DSAI tak akan pulih di Malaysia. DSAI kena berhijrah ke luar negara untuk bertaubat. Pegilah ke Saudi kee, Iran kee atau ke UEA.

Kalo ke Israel tentu imejnya akan lebih rosak. Israel adalah Negara pusat Gay.

Anonymous said...

muka dsai pun dah macam setan. apa nak ikut setan tu lagi ke? tak nampak kah muka sang peliwat yang membohong dan menipu tak habis2. rakyat dah tahu tembelang si peliwat tegar tu. rugi anwar, jangan kita terikut-ikut sang kelembai tu. biar dia saja yang rugi.jangan kita terjerumus dalam lembah kehinaan yang di pelopori si nuar ni.biat anak bini dia ikut dia dan menipu macam dia, jangan kita ikut.

Anonymous said...

T A Rahman bapa kemerdekaan Malaysia
Tun Razak Bapa Pembangunan Malaysia
Tun Hissein Onn Bapa Perpaduan Msia
Tun Mahathir Bapa Pemodenan Malaysia
Tun Abdulah Bapa tah Apa-apa Malaysia
Anwar Ibrahim Bapa Peliwat Negara
heheheh hehehe ada komen....???

Anonymous said...

LEPAS NI KITA AKAN LIHAT ANUAR AKAN BERKERUSI RODA PULA KERANA TAK LARAT NAK JALAN LAGI ITU ADALAH PEMBALASAN TUHAN KEPADA DIA KERANA TERLALU BANYAK MEMBUAT DOSA TERHADAP ORG MELAYU DAN ISLAM SENDIRI.AKU TAK HERAN KALAU MUKA DIA AKAN BERUBAH SELEPAS INI SEKARANG PUN BOLIH LIHAT MACAM MANA KALAU DI MAKAN SUMPAH.

Anonymous said...

aku nak tambah..
anwar bapa segala peliwat bontot
anwar bapa segala pengkhianat bangsa
anwar bapa segala pembohong, penipu, pembelit, penfitnah dan pencacai yahudi