Translate

Monday, February 7, 2011

DAP ditinggalkan 10 Pemimpin DAP. Sebelum itu PKR "Hilang Kepala"

James Leong Yun Fui, Pengerusi Biro Aduan Awam dan Pulisiti DAP selaku pembantu Khas ADUN (DAP) Sri Tanjung meninggalkan DAP dan menyertai Gerakan. Kelihatan James Leong sedang bersalaman dengan DS Musa Haji Aman, Ketua Menteri Sabah merangkap Pengerusi Barisan Nasional Sabah.


Beberapa hari selepas Parti KeADILan Rakyat Sabah "hilang kepala", satu lagi tamparan baru menimpa pembangkang, Pakatan Rakyat. Kali ini 10 pemimpin DAP di Tawau, Sabah bertindak meninggalkan @ keluar DAP dan menyertai GERAKAN, satu komponen Barisan Nasional.

10 orang pemimpin kanan DAP yang diketuai oleh James Leong Yun Fui, Pengerusi Biro Aduan  Awam dan Publisiti DAP meninggalkan DAP dan bertindak menyertai Gerakan. James Leong juga merupakan pembantu khas kepada ADUN Sri Tanjung, Tawau, Jimmy Wong (DAP), satu-satunya kerusi ADUN DAP di Sabah.

"Kelmarin kita menerima Ketua PKR Sabah dan kini kita menerima pemimpin kanan DAP...Ini adalah menunjukkan bahawa parti pembangkang di Sabah sudah tidak relevant kerana BN adalah (satu komponen) untuk mereka"..-Kata Musa Haji Aman.

Pakatan Rakyat di Sabah sebenarnya sudah kehilangan arah. Rakyat Sabah sudah melihat bahawa Anwar bin Ibrahim yang mengepalai Pembangkang sudah benar-benar "inconsistent" dan hanya sesuai diperalat dan dapat diperalat dan dimanipulasi oleh "kumpulan lain" yang mengenepikan "Kepentingan Nasional".

Pakatan Rakyat kini bolehlah bertanya diri mereka sendiri..."Ada Apa Dengan Buku Jingga?" Benarkah buku Jingga hanyalah janji manis/idea desperado/ atau idea copy-paste dari gagasan terbaharu BN?.

RELATED:
-PERJUANGAN PEMBANGKANG SIA-SIA
-Naib Ketua PKR Keningau, 200 Ahli Sertai UMNO 
-Former PKR leaders, members welcome to join PBS – Henrynus  

23 comments:

anak x-pkr said...

Setiap kali Pemimpin PKR Keluar PKR,kata Tian Chua dan Kak Wan hanyalah merupakan gerakan Pengukuhan PKR. I Fikir kalo DSAI Keluar PKR baru betul pengukuhan PKR. Bila DSAI resign demi kukuhkan PKR?

mandau said...

nampaknya DAP pun mula menghadapi masalah seperti PKR.

len said...

nampaknya bukan pemimpin PKR saja yang keluar parti, malah pemimpin DAP juga turut ada yang keluar parti untuk menyertai BN.

len said...

keadaan ini menampakkan PR di Sabah semakin sukar untuk mendapat sokongan rakyat.

len said...

keadaan ini menampakkan PR di Sabah semakin sukar untuk mendapat sokongan rakyat.

Anonymous said...

Semakin banyak ahli dan pemimpin keluar dari PKR. Tidak tahu sampai bila PKR Sabah boleh bertahan.

Anonymous said...

PKR masih enggan melihat keadaan sendiri sebenarnya dan menerima kritikan bahawa mereka patut berubah.

Nicci said...

Mereka sudah memmilih untuk keluar. Tidak ada yang dapat dilakukan. Mungkin DAP boleh melakukan pembaharuan dalam parti. Melakukan sesuatu untuk menarik lagi ramai menyertai DAP di masa akan datang.

mike said...

buat masa ini adalah mustahil bagi anwar meninggalkan PKR kerana PKR lah yang memungkinkan beliau terus wujud dalam politik Malaysia.

mike said...

tamparan hebat baru ini selepas pajudin meninggalkan PKR tentu sekali akan memberikan kesan besar kepada kelangsungan politik Pakatan Rakyat di sabah..mungkin benar kata KM sabah bahawa PR sudah tidak relevan di sabah.

mike said...

makin ramai yang meninggalkan PR..ini kerana mereka sedar bahawa janji2 PR hanyalah angan2 mat jenin..

mike said...

memang benar PR di sabah sudah hilang arah terutama sekali PKR..

mike said...

mungkin sudah tiba masanya PR keluar dari sabah dan fokus di semenanjung sahaja kerana di sana mereka lebih berpeluang besar..lagi pun, ada beberapa negeri terletak di bawah PR dna adalah lebih baik jika PR memikirkan cara untuk mengekalkannya pada pilihanraya akan datang.

karulnaim said...

Betul itu anak x-PKR..Kalau DSAI yang keluar baru dikatakkan pengukuhan PKR. Ini cuma anak patung @boneka mainan untuk PKR semata-mata yang keluar. Jadi mereka tidak kisah. Tapi PKR harus ingat semakin kerap perkara ini berlaku, semakin rakyat faham bahawa PKR tidak sesuai untuk memimpin mereka.

Rajul said...

10 pemimpin DAP keluar dari parti itu. Baru-baru ini PKR sekarang DAP pula yang bermasalah. Nampak gayanya tidak lama lagi PR akan gulung tikar di Sabah.

Ace said...

sebenarnya DAP sudah dijangkiti oleh penyakit PKR. tidak lama lagi penyakit itu akan bertambah kritikal seperti mana yang dialami oleh PKR hari ini. parti lain semakin hari semakin kuat menghadapi PRU, tapi Pakatan semakin hari semakin kucar kacir dan lemah kerana banyak penyakit.

Rudolf said...

It seems to me that the opposition party is slowly losing their members.

Rudolf said...

I guess this would mean BN is leading.

Anonymous said...

Mampukah PKR bertahan lagi jika perkara seperti ini terus berlaku?

Paquin said...

Aktiviti tukar patih memang tak pandai habis. Ada2 ja yang timbul.

Paquin said...

Entah apa mahu jadi dengan dunia politik sekarang ni. Ada2 saja yang timbul.

Paquin said...

Semoga perkara ni dinilai sebaik mungkin oleh rakyat.

Mohd Ishak said...

Nak salahkan siapa?