Translate

Friday, May 20, 2011

PENDIRIAN PAS: Pendirian Politik.

Tok Tok Guru kenalah buat pendirian ke atas pelaku dalam Video itu walau siapapun individunya. Pendirian itu MESTILAH yang benar mengikut hukum dan tegas BUKAN pendirian politik. Lihatlah kebenaran BUKAN menutupi kemungkaran yang coba ditegakkan pelakon. Demi AGAMA, BANGSA DAN NEGARA tegakkanlah kebenaran.
Beliau berkata pendirian PAS adalah atas pertimbangan agama dan tidak pernah berubah sejak hari pertama isu tersebut tercetus kerana bagi parti itu tuduhan atau dakwaan tersebut perlu disertakan bersama empat saksi yang adil. "Perbuatan ini tidak diizinkan oleh Islam kerana ia memerlukan pembabitan empat orang saksi," katanya ketika ditanya pendirian PAS berhubung isu berkenaan di ibu pejabat parti itu di sini Khamis. Selanjutnya di sini
Media antarabangsa sudah memberikan pandangan mereka mengenai pelaku dalam video tersebut.  Media Korea Selatan dan Amerika Syarikat sudah menyiarkan pendirian mereka. Di Malaysia, khasnya mereka yang sudah melihat video itu, rata-arat sudah mengenali pelakon dalam video itu. Jika diminta, mereka yang telah melihat video itu, khasnya mereka yang TIDAK terlibat dengan pergelutan politik, sudah dapat memberikan jawaban dan kenal sangat dengan pelakon itu.

Pendirian PAS untuk mengadakan 4 orang saksi yang melihat dengan kepala mata mereka sendiri bahawa perlakuan pelakon itu terjadi di hadapan mata mereka amat MUSTAHIL diadakan kerana perkara itu dilakukan secara sulit dan "curi-curi".  Kata orang "makan luar, pandai makan pandai simpan" tetapi terrakam oleh video. Videopun sudah disahkan tulin. Jadi kalo tak ada 4 saksi itu maknanya bagi PAS halallah perbuatan pelakon itu?

SL tak nak PAS diperalat pelakon xxx rated movie. Selepas itu diperalat membela kemungkaran. Seterusnya diperalat untuk membohongi rakyat yang perlukan pembelaan....Itu jer..

BTW, Macam mana nak hukum pencuri atau pembunuh yang terrakam melalui CCTV.? Nak 4 saksi yang melihat denmgan mata kepala mereka juga ker? Bukankah mudah menangkap pencuri dengan menggunakan pencuri?

RELATED
-Kekalnya Hadi Sebagai Presiden, Dekatkah PAS Kepada Perpaduan Dengan Umno? 
-Pendaftar: PKR Diminta Jawab Notis 
-Isu video seks: Anwar gagal beri jawapan meyakinkan 

7 comments:

Anonymous said...

Kalau ada 4 orang saksi pu8n PAS tak akan terima kalau saksi-saksi tersebut bukan daripada kalangan PAS. PAS dah tuduh UMNO macam-macam takkan layak menjadi saksi.

anak X-PKR said...

Pendirian itu penting sebagai hitungan bahawa PAS sebenarnya mengamalkan HUKUM ISLAM atau HUKUM MAZHAB PAS sahaja. Keresahan PENGUNDI @ RAKYAT akan terjawab dan mereka akan membuat pilihan yang tepat.

Dengar-dengar PKR nak dideregistered.. Bail lagi PAS berdikari...

Anonymous said...

Matlamat perjuangan PAS sekarang dah tak sama dengan perjuangan PAS mula ditubuhkan dahulu.Semenjak PAS melibatkan diri dalam PKR dan semenjak Pas diresapi ramai intelek dari golongan bukan ugama atau lebih terkenal golongan erdogan anuar berahim perjuangan Pas sudah lari dari perjuangan asal.PAS sekarang lebih mementingkan matlamat untok jawatan dan memerintah Malaysia dari perjuangan asal untok membentok negara Islam sebagaimana diwar-warkan sebelum bergabung dalam PKR.Dulu selalu terdengar pembentukan negara islam tapi sekarang ditukar kepada negara kebajikan;dulu tak lekang dengan perlaksanaan hukum hudud tapi sekarang dah sepi tiada terdengar langsung.setiap tahun sebelum ini ada majlis memperingati hukum hudud tapi sementak berjabat salam dengan DAP ni, semua itu dah hilang ghaib sebabnya satu saja iaitu nak menjaga hati kawan yang baru DAP yang kononnya baik hati tu...demi untok mendapat undi DAP dikawasan yang majoriti melayu bagi mengalah kan calun Umno PAS SANGGUP menukar falsafah perjuangannya..tanpa undi DAP dibimbangi mereka tidak dapat mempertahankan kelantan dan Kedah dalam PRU 13 nanti. Oleh itu mereka sanggup menelan ludah mereka sebelum ini yang mereka ludahkan kelangit..Mereka pun maklum sapa itu DAP sapa itu karpal singh ,lim kit siang, guan eng...amaran karpal singh yang keras sebagaimana yang umum tau langkah mayat dia dulu sebelum mendirikan negara islam dah tak difikirkan,padahal itu adalah penanda sifat kafir harbi...begitu juga dalan kes Anuar walaupun dah terang lagi bersuluh SI NUAR MELAKUKAN KEMUNGKARSN BESAR Tok2 guru dalam Pas sanggup bersekokong dengan kemungkaran nuar demi untuk menjaga undi orang-orang PKR mengundi calun Pas dalam PRM 13 nanti.kalau tidak dibuat begitu PAS TIDAK DAPAT PERINTAH KELANTAN LAGI. oleh itu pendirian yang dibuat oleh pemimpin tertinggi pAS sekarang adalah pendirian politik bukan pendirian yang berlandaskan hukum ugama yang suci...oleh itu tunggulah kamun bila dihisab nanti.......inshaallah

Senjaliza said...

ANOM 20 11.59 AM...tepat dan padat. Dulupun PAS kata pilihanraya BUKAN CARA ISLAM tapi kini PAS terlalu ketagih dengan pilihanraya...

anak X-PKR said...

Pejuang PAS dulu kata..cara makan, cara batuk, cara ketawa, adab bertemu, cara berpakaian..MESTI IKUT CARA ISLAM. KINI cara menghukum orang yang melakukan ZINA lain pula! kena ada 4 orang yang jadi saksi san telah MENONTON pak sheikh palsu itu mengongkek!. Seolah-olah kemenangan dalam Pilihan Raya bagi PAS BUKAN di tangan Allah SWT tetapi di tangan PKR dan DAP!!!..taubat taubat...

sabahnews said...

Bagaimana Mutalib M.D. belot kepada Datu Akjan

http://sabahnews.co.be

MARI BERTUKAR LINK JIK SUDI

anak X-PKR said...

Isu video seks tidak selesai selagi pelaku tidak didedah

KUALA LUMPUR 19 Mei – Isu rakaman video seks yang didakwa pelakunya mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan selesai selagi pihak berkuasa enggan mendedahkan individu terlibat walaupun ia telah disahkan tulen.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, sehingga kini, pihak berkuasa tidak membuat kenyataan siapakah watak di dalam video meskipun pengesahan ketulenan dilakukan sebanyak dua kali termasuk pakar dari Amerika Syarikat (AS).http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0520&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm