Translate

Saturday, August 6, 2011

Dolak Dalik Tangguh Tangguh

Bila ini tidak ditangguh-tangguh dan didolak dalik lagi?
“Seharusnya tidak ada masalah untuk datang ke mahkamah, kemukakan dan bagi bukti. Pada saya, kalau boleh jumpa si pengadu sebelum kes berlangsung, takkan tidak (boleh jadi saksi), lebih-lebih lagi tampil di mahkamah untuk kemukakan keterangan,....Dolak-dalik adalah perkara yang konsisten di bawah kerajaan Barisan Nasional, saya tidak begitu optimis, tapi saya mengharapkan respon positif daripada Perdana Menteri,” Nurul Izzah.
Demikianlah kata-kata Nurul Ezzah bt Anwar bin Ibrahim hasil perkongsian hidup dengan Wan Azizah Ismail, yang dikahwini Anwar di Selatan Thailand kerana tidak direstui bakal mertuanya masa itu!

Bila bercakap pasal politik BN N.Ezzah ini lupa mengingatkan dirinya. "Mana Jam Omega?"- Sapa yang menjawab berdolak dalik? Sapa yang berdusta dan berbohong?. Masuklah bilik keluarkan Jam Omega tu..jangan berdolak dalik!.  Pertanyaan terbesar di tanahair yang tercina ini: Kenapa Papa jahat "Tanggguuuhhh-Tanggguuuhhh" kes Sodomi II"?---- Ezzah Jawablah jangan dok berdolak dalik!.

Rakyat Malaysia tak perlu keliru dan tak akan hairan dengan segala penyataan Ezzah kerana "KE MANA TUMPAHNYA KUAH KALAU TIDAK KE NASI"...Darah papa jahat mengalir dalam tubuhnya!

Lihatlah si Nuwar ke Manila menemui rakan lamanya, Estrada, yang ditolak oleh rakyat Filipina kerana rasuah dan menggelapkan wang negara. Hi..bersahabat dengan individu yang rasuah....! common..

Lepas tu dengan budaya yang tumbuh subur dalam jiwanya...Memburuk-burukkan negara dan imej negara Malaysia di Filipina. Tetapi bersekongkol dengan Estrada...mana ada Pinoy yang percaya dengan Si Nuwar melainkan dia hanya dapat berusaha meyakinkan orang yang mengupahnya untuk memburuk Malaysia di mata dunia!.

BTW. Tak kan rakyat Malaysia berpemimpinkan ORANG UPAHAN dan Pelakun video Panas. Rakyat Malaysia tak akan berdolak dalik pada PRU13 nanti...

No comments: