Translate

Friday, September 9, 2011

Keluar PAS: "A Tip of Iceberg"

"A small evident part or aspect of something largely hidden"
"Sebagai rakyat negara ini, saya memang tidak berpuas hati dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Mat Sabu yang memperlekehkan pengorbanan anggota polis dalam peristiwa serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong....."Kenyataan itu membuatkan saya tidak boleh bertahan lagi dan tidak teragak-agak untuk keluar daripada Pas dan menjadi ahli UMNO,"-Ismail Abdullah, 60-Mantan PAS Padang Terap. "Dalam tempoh itu pula, ada usaha di kalangan pemimpin mereka untuk mengubah sejarah negara termasuk mengangkat Muhamad Indera iaitu lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai wira...."Ini yang menyebabkan ramai ahli Pas tidak teragak-agak keluar dari parti itu. Mereka juga telah menyedari hanya UMNO terbukti sebagai parti yang boleh diharap untuk memperjuangkan hala tuju bangsa dan agama dari dulu hingga sekarang,"
Sejak bersama-sama dalam Pakatan Pembangkang, PAS telah banyak berubah. Berubah dari memperjuangkan "Sistem Pentabiran Islam dan Negara Islam ke mempergunakan dan memperalatkan Islam untuk mendapatkan kuasa ke Puterajaya"

Dalam perjalanan menuju ke Puterajaya ini, semakin hari PAS semakin berubah dan berubah, Pemimpin PAS semakin mempertahankan banyak perkara yang tidak sama sekali boleh ditoleransi. Dalam banyak perkara, pemimpin PAS menjadi kaku dan ultra liberal terutama bila berdepan dengan keinginan DAP. Pemimpin PAS sanggup menentang organisasi Islam demi menyirami kesuburan DAP.

Isu beer, isu Video Sex Panas China doll dan Omega, Isu memurtadkan umat Islam dan Isu Kemerdekaan yang dikaitkan dengan Tragedi Bukit Kepung' hanyalah "tips of Iceberg". Perkara-perkara yang nyata di hadapan mata pemimpin PAS cuba untuk dinafikan dan perkecilkan walaupun hakikatnya persoalan ini BESAR DAN BERAT. Perkara ini telah banyak membuakkan kebencian rakyat termasuklah mereka yang pernah menyokong PAS dan ahli-ahli PAS.

Kepimpinan PAS sudah berubah menjadi ultra liberal yang bercanggah dengan kemahuan dan ideologi PAS asal. PAS perlu meneliti buka semata-mata isu berkait dengan "journey to Puterajaya". Ikuu rakyat dan pengundi hendaklah diberi perhatian.

Tindakan ahli-ahli PAS Pulau Pinang meninggalkan PAS dulu semasa lawatan PM ke Pulau Pinang dan terakhir ..Ahli Pas masuk UMNO isu Bukit Kepong hanyalah "tips of iceberg". Kepimpinan PAS tidak perlu alpa kerana DAP "sparking the fire" menyokong mereka..DAP bukanlah rakan sejati PAS.

Perkara-perkara yang disebutkan di atas hanyalah tip of iceberg. Silent protes di kalangan rakyat termasuk mereka yang pernah menyokong PAS dan ahli-ahli PAS lebih mengancam dan menghalang perjalanan PAS ke Puterajaya.

RELATED:
Kenyataan Mat Sabu Pamer Gelagat Sebenar PAS-Tun M. 

8 comments:

Anonymous said...

cukup lah pakai isu ahli pas keluar parti kerana smenjak dulukala kalau di ikutkan kenyataan media hampir 100% ahli pas sudah keluar parti.Tapi setiap kali pilihanraya kerusi yg di menangi pas tetap bertambah.Kalau trend sebigini di ambil kira ,tidak mustahil Umno/Bn akan tumbang di pru akan datang kerana kita syok sendiri dgn berita ahli pas keluar parti.Jadi saya sarankan tak payahlah keluar berita yg tak mendatangkan faedah ni kerana ianya akan menyebabkan Umno akan komplesen atau syok sendiri.

anak X PKR.. said...

UMNO dan PAS memang syok sendiri. Kadang orang lain yang bertarung, UMNO dan PAS yang berkelahi; DAP yang menang....

rakab said...

Apa yang pasti,..berlaku protes dari penyokong pas sendiri ke atas mat sabu.

Masalah dalaman adalah lebih berbahaya kepada pas menjelang PRu13.

Anonymous said...

Kadang-kadang perlu juga diingatkan mereka yang sering alpa...

United Melayu No Otak said...

Anon sept 9,11.53am,,,
secara tk langsung kau ni mengakui diri kau selama ni mempercayai pembohongan utusan meloya la ye??? Syabas Gua ucapkan sama Lu dan semoga kau insaf.
Yg Gua heran dan kasihankan ialah masih ada pencacai UmnoApcoPORNO ni duk masih percaya jgk lg,,,masih tk sedar2 lg tu.

rakab said...

Berapa orang keluar Pas tidak penting.
Tetapi berapa ramai yang tidak akan mengundi Pas yang penting !

Semuanya gara-gara Mat Sabu !.

Lebih baik hentikan saja isu komunis ini.

Banyak lagi isu rakyat yang boleh di bahaskan.

Jawatan timbalan presiden Pas terlalu besar buat Mat Sabu !.

rakab said...

Mana satu normah bini dia,...Normah bini bukhari,...

dia hayun semacam jer !!

Laa ni,..no komen,no komen !

Agak-agak DNA Normah ada lagi kat muka dia tak..?!!!

Muka tak tau malu !!!

rakab said...

Phonesex, "Sedap bang?"
"sedap ..mah'

"bau burit mah melekat kat muka abang,..melekit macam sabun!"

kehkehkeh!

Shahibul Samaah Al fadhil Al ustaz as sheikh Muhammad Sabol Al khalwati.


Pemimpin akhir zaman !!
Petanda dunia nak kiamat !!