Translate

Saturday, October 25, 2008

KENAPA MUKHRIZ MAHU PEMUDA UMNO 'BERANI BERUBAH'?

MUKHRIZ MAHATHIR:
Berani Berubah.
Oleh: LUKMAN ABDULLAH

Apapun orang kata tentang Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir tidak boleh tidak terfikir atau tidak terlintas nama mantan Perdana Menteri yang menerajui negara selama 22 tahun.Mukhriz sememangnya boleh mendapat apa saja keistimewaan, tidak kira di mana mahupun untuk memegang jawatan tinggi dalam kerajaan mahupun parti sekiranya Tun masih menerajui parti dan jadi Perdana Menteri.Tapi hakikat itu hanya boleh diperkatakan saja, ianya tidak berlaku. Kalau berlaku pun, bukan Mukhriz tapi mungkin abangnya Mokhzani yang satu ketika sudah berada dikalangan pimpinan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.
.
Kini, dalam usia 44 tahun anak ketiga Tun menawarkan diri untuk menerajui Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia bersama calon-calonnya Khairy Jamaluddin Datuk Abu Bakar yang kini Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, mantan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Khir Toyo dan pemimpin muda Perlis Datuk Zahidi Zainol Abidin

Dari Agendadaily
Read more.....
http://www.agendadaily.com/tips/index.jsp

8 comments:

Anonymous said...

Senjaliza ni buat geram je. tdk ada topik lain ke?

Anonymous said...

Apakah keberanian untuk berubah itu akan membawa kebaikan atau menjadikan generasi kita golongan yang tidak menghormati golongan orang tua??
Dapatkah perubahan itu menjadikan generasi pemangkin negara ini golongan yang dihormati diseluruh dunia atau sekadar untuk memecah-belahkan perpaduan kaum dinegara kita.
Itu yang harus Mukhriz jelaskan dalam debat yang dicadangkan oleh KJ dan calon-calon yang lain. Kini, di Sabah...mereka-mereka yang bertanding itu sedang berkeliaran di merata tempat, apakah budaya ini akan berkekalan atau hanya untuk persediaan menyambut persidangan UMNO itu nanti...lepas bersidang, kitapun tidak dijenguk, apa lagi diSMS...

Senjaliza said...

Kawan Solimon, I dont think you're even Solimon's or Solymone's Friend. You did not contribute any brains here. But I posted your comment so that you know whos yourself really are. I dont have to know you. Anyway, whats we need here is commet. Read your own comment and tell me what the reader get from it..

Senjaliza said...

JomoSama, Great. It shows that you have a stand and principle.

BUT look at the above of your comment. I get nothing from it whatsoever.. Anybody invited him here? Did you?.

We are in a civilised world. Sad coz so many people still didn't see the real world for hiding in the cave.. Commmond caveman, come out n see the sunshine..

Senjaliza said...

To All,
narrow-minded Definition
narrow-minded (-mīn′did)

adjective
limited in outlook or lacking in tolerance; not liberal; bigoted; prejudiced.

(This difinition is available in the net. Just click "narrow minded" under google then click the "narrow minded:definition at your dictionary")

Anonymous said...

dear sister...
Never did i invite ppls to your blog, accept to my blog only. But, what can we say..it's IT world,anybody can access everybody blog as they like...and wish.

Jan mara-mara bah sis,lumrah alam siber bah itu. Bro Solymone lagi kesian,kena kutuk macam-macam..tapi, kita yang ada akal sihat ni kena pandai-pandailah berfikir...kannn!! Kalau kita marah kerana ada orang `gila' ditepi kita, itu bermakna kitapun sudah jadi gila...kerana bergaduh dengan orang yang sememangnya `gila'.
Anyway...don't give up sister, there's still a long way for you to go, plenty of colourful people to meet..hope you don't get bored..kay!!

Kembara Politik said...

Pemuda memerlukan KP yang tahu buat kerja macam Mukhriz. Sokongan padu saya khas buat Mukhriz.

Anonymous said...

bape outlet
bape
goyard handbag
alexander mcqueen shoes
russell westbrook shoes
off white
paul george shoes
yeezy shoes
jordan
golden goose