Translate

Saturday, April 11, 2009

NAJIB JADI PERDANA MENTERI, ANWAR MASIH MENGAMUK

Hakikatnya, Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak adalah Perdana Menteri Malaysia ke enam. Barisan Kabinet Malaysia dan wira-wira Najib juga telah dibentuk. Najib sudahpun memulakan kerja dan ke Pataya, Thailand untuk satu konvensyen antarabangsa resmi.

Najib sudahpun memulakan gagasannya, "Transformasi" dan "One Malaysia". Ini adalah sesuatu yang diperincinya dan disadurkan mengikut acuan Malaysia. Ianya bukanlah satu gagasan yang digunakan untuk menentang Dato Seri Anwar Ibrahim yang mempopularkan "Reformasi dan "Malaysian Malaysia" yang banyak diukir dan di hias dengan ideologi kebebasan Barat yang "mute" dengan perjuangan "agama, bangsa dan tanahair" dan hak-hak istemewa "Peribumi Malaysia".

Apabila Najib jadi Perdana Menteri, Anwar masih terus mengamuk. Selepas barisan Kabinet Malaysia 2009 diumumkan Najib setelah mendapat perkenan Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agong, Anwar masih menggunakan tikaman lidahnya yang tajam. Dia masih menghunus kata soal yang bermaksud "Mana Khairy?, kenapa Mukhriz?". YB. Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang diampunkan oleh "Jawatankuasa Desiplin UMNO" walaupun didapati mengamal politik wang, tidakpun menghunus kerisnya. Tapi Anwar yang sebok. Anwar mengamuk, sedangkan dalam kempennya seluruh tanahair sebelum ini Anwar dan awak-awaknya membalun KJ bagai KJ itu "Punching Bag" yang mesti dihentam dan diterajang habis-habisan. Muka Khairy banyak dicontengnya dengan "cat keruing".

Di penghujung inipun Anwar masih tetap mengamuk. Dia masih tetap membela seorang wanita jelita, seorang model anak satu yang tidak pasti siapa bapanya. Model ini menggoncang media dunia dan politik Malaysia. Anwar seolah-olah amat "sayang dan cinta" akan model ini, lebih dari cintanya terhadap rakyat Malaysia. Bila mahkamah menjatuhkan hukuman gantung sampai mati terhadap dua orang yang membunuh model ini, Anwar masih tetap mengamuk. Dia bagai mengamuk kepada mahkamah. Barangkali kerana Anwar ada pengalaman pahit dengan mahkamah ini sehingga "membiru lebam mata kirinya" ditumbuk Rahim Noor. Agaknya ini kisah "lain yang tumbuk lain yang jahat" .

Bila hukuman "gantung sampai mati" terhadap pembunuh model "tersayang ini", Anwar masih mengamuk. Dia telah pernah menjelajah seluruh negara "memanggil" dan "meraungkan" nama model ini. Altantuya...Altantuya..Altantuya namun Altantuya tidak pernah menjawabnya.

Anwar dihujung senja usianya dan dihujung waktu ini tetap terus mengamuk.. seolah-olah dibenaknya..Kenapa bukan Najib yang dihukum gantung sampai mati....kenapa dia jadi PM ke enam..Kenapa?.
.
LATEST...
DSAI pula buat Kebinet Bayangan PKR 2009, yang disifatkan ramai sebagai Kabinet Khayalan. Kita nak lihat dan nak tahu dengan detail. Adakah dalam posting blog DSAI?

12 comments:

Anonymous said...

Yang lagi penting,mana Eli??Apasal cuti sangat panjang,lebih dari cuti beranak.

Anonymous said...

Anwar dan Kj 2x5 sahaja....

Anonymous said...

cuba la bayangkan. Nampak muka Atatunya, anwar naik syahwatnya. Tapi bila lama lama dia pandang, terus teringatkan saiful. Lepas tu tah macam mana teringat kan yang kedua dua ni "kononya" tersangat dekat dengan najib.

Cis. sape tak mengamuk.

Syed Mahmood

DATU SULAIMAN said...

posting anda ini bersifat 'mencacai'kepada kumpulan politik tertentu.Bila anda mengatakan Anwar membela seorang 'model'maka itu mengesahkan lagi spesis pencacai anda dengan pandangan-pandangan murahan yang tidak bernilai hatta kepada kumpulan yang anda menjadi pencacai itu..

BHM said...

Salam ziarah...

http://aspirasi-baru.blogspot.com

ASPIRASI BARU - "Menyusuri Transformasi, Menterjemah Aspirasi"

Anak Palu-Palu said...

Tiada yang lebih murah dari comment Datu Sulaiman. Dapat mana Datu tuu? Datu Sulaiman lagggggiiii Pencacai yang kering tandus idea!

Anonymous said...

Kenapa Anwar tak berani sumpah laknat? Jawabnya takut kena laknat kerana dia Aljuburi. Ini kan gelaran kawan-kawan seuniversitinya dulu pada Anwar semasa di Universiti dengan Ibrahim Ali dll. Tanya Ibrahim Ali.. dia tahu cerita ALJUBURI. Patut Datu Sulaiman buat kajian dan jatuhkan hukuman..

WIRA KERUKAN said...

Wahai Datu Sulaiman, alahaiiii. Kami tolak 44 malaikat. Bagus diam-diam. Bikin malu bangsa. Mau jadi orang politik tapi binipun tak sokong...

JomoSamaTuaran said...

Geng... jangan belasah orang ndak tentu pasal, mungkin kamu tersalah tafsir tu komen datu sulaiman..dia tu okay bah..!!!

Anonymous said...

Jomosama, orang ada darah Datu beradat dab bersopan santun.. bukan macam Datu Sulaiman masuk rumah orang "bawa datunya".. tak ada adat ler. Memang DSAI pujaan hati Datu itu, tapi bukankah dia masih mengamuk sampai sekarang sebab tak jadi PM. Baru baru tu dia ke Thailand nak belajar macam mana rakyat Thai berdemonstrasi sehingga Negara Thai menjadi runtuh ekonominya dan industri pelancunagnnya akibat "Ketamakanan Thaksin" mau jadi PM. Apakah DSAI mau ikut cara Thaksin??? Suruhlah Datu Sulaiman ke Thailand join Demonstrasi..Its hard to teach an old dog a new trick...

Datu Sulaiman said...

Marah nampak anda semua dengan saya,terutama anak palu palu dan wira kerukan..Ni duaorang orang kampung saya juga..tidak mengapalah,sebenarnya saya hanya mahu membuka fikiran mereka supaya melihat sesuatu dengan hati dan minda yang terbuka serta menjauhi sikap 'mencacai' a.k.a mengampu. Sebenarnya saya tidak pun taksub atau memuja Anwar, cuma saya tidak begitu bersetuju dengan cara anda semua menghina dia..kita boleh mengkritik tetapi jangan menghina atau memperkatakan keaibannya.

Untuk jomo sama tuaran, tq lah kerana anda lebih cerdik daripada mereka..

Untuk si palu-palu dan wira kerukan, sekali lagi ingin saya nyatakan bahawa saya malu dengan sikap anda..Patut pun K.Penyu kita susah mau berubah sebab anda sekalian sukar mahu menerima pemikiran baru..Tapi tidak apa,ada masa datanglah ke blog saya: datusulaiman.blogspot.com

Ada tanya daripada saya dapat datu ? Buat makluman anda semua, ini sekadar nama, bukan anugerah daripada mana-mana kerabat atau bukan juga menunjukkan kemuliaan darajat atau keturunan saya. Anda faham tak beza 'DATU' dengan 'DATUK' ?

Datu sulaiman said...

Satu lagi terlupa...
Wira Kerukan juga mengata saya kononnya saya ni ada hati masuk politik tapi bini pun tak sokong...

alahai wira Kerukan, apalah anda ini? Mungkin pendekar bujang lapok agaknya..masuk politik bukan semata-mata cari sokongan untuk dapat jawatan tapi kita masuk politik untuk berkhidmat kepada rakyat dan orang kampung..

Untuk makluman anda Wira Kerukan, saya berpolitik bukan untuk cari duit, saya sudah ada duit, saya hanya mahu berbakti kepada orang kampung untuk berkongsi anugerah dan rezeki yang Allah bagi pada saya..maaflah bukan untuk cari kedudukan untuk dapatkan jawatan, projek atau tender..sorry, anda ketinggalan keretapi..