Translate

Tuesday, June 16, 2009

"Tindakan Nizar itu adalah spontan" Salahudin Ayub, Naib Presiden PAS.

Tindakan Nizar manifestasi hak rakyat Perak yang dicabul BN.
Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub menegaskan pihaknya menyokong ahli Parlimen Bukit Gantang, Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin walaupun beliau digantung dua hari daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat.

"Tindakan Nizar itu adalah spontan, itu dilakukan bukan atas kapasiti parti tetapi ia adalah satu manifestasi dari kemelut yang berterusan di Perak yang sebenarnya memerlukan pembubaran Dun sebagai jalan penyelesaian," ujar Salahuddin ketika ditemui di Parlimen pagi tadi.
Selanjutnya:

Benarkah tindakan Nizar itu spontan?

6 comments:

SUARA RAKYAT said...

Secara psikologinya, Naib presiden PAS itu pun tidak setuju dengan perbuatan NIzar itu, walaupun sebenarnya Sallahudin tahu bahawa perbuatan itu akan berlaku, kerana sebelumnya terdapat para penyokong di luar parlimen yang melilitkan kepala mereka dengan perkataan "BUBAR DUN". Naib presiden itu sebenarnya malu apa yang terjadi di DR semalam. Perbuatan Nizar tidak menggambarkan parti yang dianutinya PAS. Perbuatan NIzar itu, bukan kehendak partinya, tetapi kehendak DAP. NIzar adalah ayam sabungan DAP, kuda DAP dan budak suruhan DAP. LKS nampak tersenyum lebar, apabila NIzar berbuat demikian, kerana kepuasan telah terpenuhi, yakni memperbudak MP yang kebetulan melayu dan dari parti para ulama pula. Seharusnya peristiwa ini membuka mata seluruh MP PAS dan ahli PAS serta para pimpinannya termasuk TGNA, bahawa selain parti mereka diperalat oleh DAP, sekarang manusianya juga menjadi alat permainan mereka.

Anak X-PKR. said...

Spontan??????. Mana ada spontan. Orang yang tidak dapat membuat pertimbangan yang waras sahaja kata perbuatan tidak bersopan Nizar itu spontan.

He did it deliberately. That's a fact the whole world knows. Common don't be so damn!!

Anak X-PKR

Winnsa said...

Tindakan Nizar seolah-olah dia tidak menerima keputusan mahkamah dan menghina mahkamah. Kini ada juga dorongan pemimpin yang "sanggup" bercakap bohong dengan mengatakan itu tindakan spontan sedangkan orang yang bercakap, Nizar sendiri, mengakui bahawa itu memang disengajakan sebagai menyuarakan apa yang dikatakan haknya sebagai ahli parlimen. Janganlah bohong. Berdosa; dan berbohong bila becakap salah satu sifat munafik. Rakyat sendiri tahu perbuatan Nizar itu disengajakan. Mana pula spontan. Susah rakyat kalo pemimpin mcm begini, mcm Salludin Ayub ini. Rasionallah.

BATANGAN BARU LAGOON: Arizal KHS - 016-8102913 said...

It was deliberately done. The whole world knows. No one wth a sound mind would say it was spontanous! Pls. STOP misleading people. Hell knows it was deliberatly done.

SABAHKITA said...

Tak perlulah going around the bushes. Nizar telah merancang dengan rapi apa yang perlu dibuatnya bersama rakan karibnya, DAP. Kerana itu ada penyokong di dalam dewan dan NGEH dan NGO sudah sedia pasang. Nizar juga AMT PAS, mcam mana deny pun rakyat tahu itu dirancang. Untuk mengatakan ianya spontan tak nampak ada logiknya kecuali ada perasaan "guilty concern" terhadap perbuatan Nizar maka kita mula mencari alasan. Alasanpun kena lah logik.

Senjaliza said...

Nizar Memang Merancang Buat Havoc Di Dewan Rakyat.

Lainlah jika Nizar secara tiba-tiba berguling di lantai dan menjerit tidak tentu hala, barulah dinamakan spontan atau tindakan luar kawalan atau tindakan tanpa dirancang.

http://suaramelayubaru.blogspot.com/2009/06/umno-pas-nizar-memang-merancang-untuk.html