Translate

Monday, November 16, 2009

Jangan Sekat Golongan Muda Dan Profesional Sertai Umno - Shafie


Shafie Haji Afdal, Naib Presiden UMNO.

Pemimpin-pemimpin Umno di semua peringkat diingatkan supaya tidak menyekat mana-mana golongan muda dan profesional daripada menyertai parti.

Naib presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata pemimpin-pemimpin Umno sebaliknya perlu menggalakkan penyertaan golongan ini kerana kehadiran mereka akan membawa banyak manfaat kepada parti dan negara dalam jangka masa panjang.

Beliau berkata pindaan perlembagaan Umno baru-baru ini mempermudahkan lagi permohonan mana-mana pihak menganggotai parti, di mana seseorang itu hanya perlu mendapatkan tanda tangan ketua Umno bahagian, pemuda wanita dan puteri untuk menjadi anggota.

"Jika ada sekatan yang menghalang mana-mana pihak yang nak masuk Umno di mana-mana cawangan, mereka diminta menghantar borang permohonan terus ke ibu pejabat supaya proses urusan keanggotaan dapat dipercepatkan," katanya selepas menghadiri program bersama rakyat di sini pada hari Ahad. Selanjutnya

2 comments:

YANG GAMBI said...

Salam Senja Liza,

Betul sangat tu...... inilah yang berlaku disesetengah tempat, golongan yang dangkal ini sentiasa merasa bimbang akan kedudukan mereka kalau ada orang muda yang ingin berjinak dengan UMNO, lebih-lebih lagi kalau orang itu berpendidikan tinggi...... ada saja cara mereka untuk mencantasnya......

watasikadi said...

salam.
manala orang lama UMNO mau kasi masuk orang berpeljaran takut kena putung terus. dalam UMNO perkara biasalah tu. tapi tatap jug kena nafi pun walau hakikatnya memang tidak dikasi masuk.terima hakikat terima akibat.