Translate

Sunday, December 6, 2009

SIAPA ORANG MUDA YANG BERSONGKOK ITU?



ADA YANG MENGATAKAN BAHAWA DIA IALAH YB Chan Ming Kai Adun DAP Simpang Pulai Bertakbir Raya. Ada yang mengatakann bahawa dia ialah ADUN Simpang Pulai, Chan Ming Kai dari PKR pula. Apapun dia adalah "CHAN MING KAI" yang "TUKAR BULU".

13 comments:

AMENO Chacha Marba said...

Assalamualaikum & selamat sejahtera di ucapkan kepada mu...Apasal JAKI bebenor mu ni kalau orang bukan Islam nak bertakbir???DAN kenapa nak Burok Sangka pd ADUN yg dimaksud tu??
Biasa nya,kalau seseorang tu berjinak2 dgn ISLAM,ada tanda dia akan tertarik memeluk Islam,
tapi bila?itu terpulang kepada Taufik dan Hidayah dari ALLAH SWT...Tengok saja YUSOF ISLAM
(dulu Cats Steven)penyanyi pop tahun 70,80an....
DIA MASUK ISLAM selepas 4tahun berdoa dlm ugama
Kristian dan juga 2 tahun selepas MEMBACA Quran..!!(walaupun belum Islam,dia dah baca Quran!).Begitu juga Muhammad Ali(Cassius Clay) dan Michael Jackson...!!!JADI JGN lah mu bersalah anggap..!!Sepatutnya kita ni MIM terus Dakwah
& berdakwah untuk mengajak orang2 bukan Islam ke jalan Islam(wasiat akhir Nabi Muhammad SAW)..!
Awak tu,mengaku aje org Islam, rajin membaca buku2 ugama dan professional pulak..!tapi knapa
ikut perangai Lucifer??
dari mengikut perintah Allah SWT dan sunnah Rasullulah SAW????????
TAUBATlah anak seUGAMA &seBANGSAku!

Anonymous said...

saya fikir ulama atau majlis fatwah perlu memberi penjelasan mengenai perkara seperti ini. Di Sabah pun perkara yang hampir sama (majlis berbuka puasa) pernah dihadiri oleh YB bukan islam seperti Datuk Yong Teck Lee tetapi tidaklah sama seperti penyertaan YB PKR seperti dalam video ini.

Senjaliza said...

Salam Ukhuwa. Hebat komen Chaca Marba. Tapi siapa yang menafikan firman ini:-
Ingatlah firman Allah Taala:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118) هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (119) Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman! janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya. Awaslah! kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada Segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: “Kami beriman”, tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), Katakanlah (Wahai Muhammad): “Matilah kamu Dengan kemarahan kamu itu”. Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan Segala (isi hati) yang ada di dalam dada.” [Ali Imran: 118 & 119].

DATU SULAIMAN said...

Salam sdr.Liza,

Saya sifatkan pandangan sdr berkenaan isu ini adalah prejudis. Manakah yang lebih baik pada sdr, sama ada dikalangan mereka yang belum beriman tetapi hatinya dijinakkan untuk berdampingan dengan orang Islam atau mereka yang sama sekali tidak mahu mendekati dan melihat orang Islam secara dekat ?

Saya berpendapat bahawa sdr terlalu berpolitik sehingga tidak dapat melihat dalam aspek yang lain. Janganlah selalu bersangka buruk kerana ianya tidak menguntungkan sesiapa.? Apakah mungkin sdr mahu mengatakan mereka ini menghina Islam ? Bagi saya orang Islam yang tidak bersolat, tidak berpuasa dan tidak menutup aurat, itu juga boleh dilihat sebagai menghina Islam kerana tidak memartabatkan imej Islam../?

Senjaliza said...

Datu Sulaiman; Beristhigafar. Astaga Firullah Il aazim..... Itu Firman Allah SWT yang kamu komen. Saya tidak prejudis. Datu jangan prejudis terhadap firman Allah SWT nanti kita tergelincir dari menyembahNya. Kemaruk politik banyak syaitan. Saya banyak melihat politik yg sesat sejak akhir-akhir ini. Biarlah komen pandangan jangan pribadi. Buka pemikiran dengan seluas-luasnya. Ini BUKAN negara Afghanistan.

SABAHKITA said...

Salam Ziarah.

Kesan Istighfar
at Wednesday, December 09, 2009
09 Dec

Hadith :

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Sesiapa yang sentiasa beristighfar maka Allah akan menjadikan baginya setiap kesusahan itu ada jalan keluar dan pada setiap kesempitan ada cara mengatasinya serta memberikan rezeki kepadanya daripada sumber yang tidak disangka-sangka.” Riwayat Abu Daud

Huraian:

1. Islam menggalakkan kita agar memperbanyakkan beristighfar, selalu bertaubat kerana sebagai manusia biasa kita tidak terlepas daripada dosa. Rasulullah s.a.w sendiri sentiasa beristighfar lebih 70 kali setiap hari sedangkan baginda merupakan seorang rasul yang maksum atau dipelihara daripada dosa besar dan kecil.

2. Orang yang sentiasa beristighfar kepada Allah akan merasakan dirinya sentiasa dekat kepadnya-Nya. Bahkan akan timbul perasaan tenang dan dapat mengecapi hidup dengan penuh rasa yakin serta bebas daripada perasaan putus asa atau lemah.

3. Dosa itu adalah penyakit dan ubatnya adalah istighfar. Oleh itu bagi mengelakkan hati daripada lalai seseorang itu hendaklah sentiasa membanyakkan istighfar. Ini kerana kita tidak mengetahui bilakah masanya keampunan daripada Allah itu akan berlaku.

Sumber : Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

Anonymous said...

Salam SL.
Saya nak komen Datu Sulaiman.

Datu Sulaiman. Kamu sudah sesat sehingga tergamak menyalahkan firman Allah. Nafsu politik kamu sudah melampaui batas.

Awasi pemikiran Datu yg sesat itu nanti aqidah Datu tersasar jauh. Pegilah ambil wudhu dan minta ampun dari Allah SWT mengenai kekhilafan kamu. Jangan ikuti mereka yg MURTAD.

Anonymous said...

DATU SULAIMAN INI OTAKNYA MIRING.
Komenlah paparan ini. jangan pakai otak bodoh memperlekeh Hukum yang diperintahkan Allah SWT. Bodoh punya datu. Mahu jadi kafiaq kee?

Jangan jangan Datu ini tinggal dalam gua kot!

Inilah otak zaman batu. Bahlul punya Datu. Nanti kena laknat baru sedaq. Otai punya kapiaq.

Anak X-PKR. said...

Salam Liza.

Heran. Ada juga Datu yang sesat.
D.Sulaiman ini otak Hamid Karzai ampu barat. Kena suruh jilat tahi dia jilat. Datu palsu agaknye.

Taubat bahlul. Ini DOSA BESAR. Mengucap.

SMA said...

ASKM SL.
Siapa D Sulaiman ini? Andainya dia ini di Pakistan atau Afghanistan pasti hukumnya "potong Kepala".

Kenapa mcm talam dua muka . Sekejap sokong UMNO, sekejap Sokong PAS sekejap Sokong DAP.

Hi, DS Kami di Semporna benci orang talam dua muka dan menidakkan firman Allah. DS terkutuk.

Kambing Hitam KB said...

D.SMN ini sama penyakitnya sama bro dia Roslan Haji Mansur org UMNO. bapa dia Ketua Cawangan UMNO. haji Mansur. Bro dia satu mau tanding calon PAS fasal imam.. D ini tak bole percaya punya orang. Tiada pendirian. Talam dua Muka. Orang KB mengaku orang Kuala Penyu. Apa ini?

Adakah dia berani kata firama Tuhan prejudis. Palui punya monyet. pergi. pergi jahanam.

musli oli said...

Salam Cyber,
Saya tertarik juga dengan posting ini. Tapi saya lebih terpanggil melihat komen-komen dalam blog ini.

Lebih wajar kalu politik diulas dengan hujah politik. Jangan pula firman Tuhan diulas dengan pandangan politik. Ini sudah lari dari asas dan tatsusila hukum. Berjuang, berjuanglah dengan baik dan kita meminta keredhaanNya. Bebrbeza pendapat politik itu lumah. Tetapi jangan pula Hukum Allah SWT dipersoal dengan hujah politik.

panglimasdk said...

salam...

sy sokong betul si musli oli nii...

ini la masalah akhir zaman..baru kenal alif,,bha ,,tha..sudah mau mentafsi Al-Quran...

liza...belajar la dulu...istigfar byk2

mentafsir Al-quran dgn minda dan hanya kepala otak..itu yg buat org bole salah tafsir..dan boleh.....


panglimasdk