Translate

Wednesday, January 20, 2010

Juara Rakyat.....PKR Bubar lagi?..


Ahli-ahli reformasi dan PKR IJOK menyertai UMNO.

Sebelum ini, umum telah mengetahui bahawa PKR IJOK runtuh dilanda Tsunami Politik. Dalam kesibukan "menyalak" bahawa UMNO Juara Rasuah, pemimpin-pemimpin besar PKR semakin tidak dipercayai oleh pengikutnya lalu mereka bertindak meninggalkan PKR dan menyokong perjuangan BN. "Yang menyalak biarkanlah menyalak. biasanya ia tak menggigit". Demikian komen seorang teman mengenai perkembangan terakhir kini.

Pada ketika UMNO dikatakan Juara Rasuah, tiba-tiba muncul berita mengenai Kes rasuah Baazar Tok Guru di Kelantan yang melibatkan RM50 juta. (Ada blessing yg kita kena belajar dari peristiwa ini. Seronok si belanga mengata buntut si peruk hitam.)

terkini berita mengenai PKR ULU SELANGOR BUBAR [ikuti di sini]. Saya tidak terkejut kerana beberapa bulan yang lalu saya telah memaparkan ketidak prihatinan pemimpin PKR terhadap MP Ulu Selangor yang sedang sakit, sedangkan pemimpin PKR berpesta "konon nak kuburkan BN' di Ulu Selangor"..[ikuti di sini] lalu mendesak PRK di Parliment Ulu Selangor... Naujubillah. Nafsu politik sudah melepasi ubun-ubun. Kini PKR Ulu Selangor diberitakan BUBAR.... Hukum Karma?

Related...
1. Terpulang Kepada Nik Aziz Untuk Siasat Kes Bocor Maklumat Bazar Tok Guru
(Kenapa nak siasat orang yang membocorkan maklumat ini. Adakah niat untuk menyembunyikan perbuatan RASUAH?

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah!

Anonymous said...

Tok guru N.ajis dan ahli PAS udah-udah le tu. Taraf U all semua ni celah jubo Anwar jer.
Udah-udah le 'membontoti' PKR dan DAP.
Biase le yop 'orang bodoh memang selalu kena tipu'