Translate

Wednesday, January 6, 2010

SIAPA yang perlu dibenamkan?



Sudah 52 tahun kita merdeka, isu kalimah Allah hanya menjadi panas dan menimbukan anxiety  rakyat  Malaysia selepas PRU 12. Perubahan landskap politiklah yang mengubah keadaan ini. "Allah" bukanlah "lord' bagi rakan-rakan kita penganut agama Kristian. Para Mubaligh Kristian menolak "Allah is the Lord". Ramai yang memutar belit isu ini untuk kepentingan politik.

Kerajaan telahpun menghalang agar perkara ini tidak terjadi  even semasa era Tun Mahathir kerana ianya menimbulkan ketegangan ummah dan rakyat Malaysia. Ia menjadi punca dan ancama kepada keharmonian dan perpaduan rakyat Malaysia yang menjadi tunjang kekuatan negara. Kenapa timbul kini?  Siapakah yang perlu dibenamkan dalam PRU13 supaya puak-puak yang mengancam "tunjang kekuatan negara ini" kalah dan di pinggirkan terutama oleh Rakyat Malaysia yang cintakan keharmonian dan perpaduan?

In my opinion, pengendali publikasi Mingguan Herald telah mengelirukan umat Islam dan Kristian di Malaysia. Atas landasan itu, saya fikir permitnya perlu di review/di kaji semula..


Related:
Kontroversi kegunaaan Kalimah

1 comment:

Anak X-PKR said...

Salam Liza dan Noreen,

Aku nak jadi "Goosh buster" nak halau whispers jauh-jauh dari politik Malaysia. Penjahanam Rakyat.