Translate

Monday, August 16, 2010

PAKATAN RAKYAT BOLEH PERCAYA KEE ZAID?

 Zaid lebih wise jaga geng-geng dia ini dari jaga Najib-Muhyiddin.
 Zaid mengecewakan PR di Hulu Selangor. Bukankan Zaid, semasa menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, pernah mendesak supaya Pak lah memecat Muhyiddin?
Anggota Majlis Pimpinan Pusat PKR Datuk Zaid Ibrahim berkata, walaupun Muhyiddin menjelaskan panjang lebar bahawa kedua-dua mereka mempunyai hubungan baik sehingga kini, memang wujud keretakan dalam gandingan Najib dan Muhyiddin.

Malah kata beliau, keadaan itu sudah tentu akan memberi kesan besar kepada BN untuk mendapatkan balik sokongan dan memulihkan kedudukannya selepas prestasi buruk dalam pilihan raya umum ke-13.

“Memang wujud keretakan. Sesiapa sahaja boleh melihat,” kata beliau kepada The Malaysian Insider. Read More
“Memang wujud keretakan. Sesiapa sahaja boleh melihat,” ini kata Zaid. Mungkin kerana dia pakai mata "red devil" sebab saya tidak nampak keretakan antara Najib-Muhyiddin.

Sebenarnya inilah kemahuan dan keinginan Zaid dan beberapa ramai kerat yang sefahaman dan sewaktu dengan Zaid supaya lawan menjadi porak peranda. Tapi menabur fitnah tu selalunya "backfire".

Bukakah lebih bijak dan wise jika Zaid menumpukan perhatian kepada usaha pengukuhan hubungan MB Selangor-MP Gombak yang hampir berkecai..Atau Zaid nak juga supaya dua orang ini berperang agar dia dapat ambil alih peranan.. maklumlah kalah di Ulu Selangor dan Nik Aziz tak pakai di Kelantan...TAK BERTEMPAT..

Masa sekejap dalam Kabinet Malaysia dulu, berjuga-juta wang rakyat dia bayar untuk "BAYARAN GRATIS" @  "pembayaran ex-gratia" kepada bekas-bekas hakim....Dalam PR, dia minta bayara apa ya?

Related
-Zaid bawa ulahnya dalam Pakatan Rakyat Malaysia

No comments: