Translate

Saturday, August 13, 2011

BERHENTI BERHARAP

Bo Syn Lin, Elizabeth Wong dan Maria Ozawa-Apa persamaan dan perbezaan yang anda nampak? Apakah ini tanda-tanda menyemaraknya rasa hormat mereka terhadap Islam?..
(Rujuklah wahai saudara-saudaraku dalam PAS: Ingatlah firman Allah Taala:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118) هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (119)

Usaha pemurtadan penganut Agama Islam yang menjadi isu hangat sejak akhir-akhirnya memberi cabaran yang hebat kepada kepimpinan PAS untuk membuat keputusan dan pendirian, Hingga ke saat ini, pemimpin PAS tidak memberikan pendirian yang konkrit mengenai gerakan memurtadkan beberapa individu Islam oleh pihak gereja khasnya Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).

Apa yang PAS dan penyokongnya cuba agung-agungkan dan harapkan ialah penerimaan, pemahaman dan penghormatan rakan kongsi mereka yang bukan beragama Islam dalam Pakatan Pembangkang. Kemuncak dari kebanggan mengharap ini, PAS telah memberi LGE tittle seperi Khalifah Abdul Aziz. Selain itu PAS juga bangga kerana Nga Koh Ham berucap dalam kempen pilihanraya dengan quote Surah dalam Al Quran. maka bertambah-tambahlah MENINGGILAH harapan PAS!

Benarkah sehingga kini, selama PAS-DAP-PKR "berpakat" dalam Pakatan Pembangkang, telah menyemarakkan rasa hormat dan pemahaman rakan kongsi PAS yang bukan berugama Islam dalam Pakatan Pembangkang terhadap Islam!.?

Bukankah sejak awal lagi DAP telah mengambil masa yang panjang "long cooling up period" sebelum memujuk PAS mengguggurkan Pembentukan Negara Islam dan menukarnya ke Negara Kebajikan!?

Berhentilah berharap...tindak tanduk mereka lebih kepada dapat melemahkan aqidah pengikut PAS dan "Melayu Islam" sehingga PAS telah banyak mengorbankan ideologi dan maruah kerana PAS telah TOLERATE telalu banyak perkara yang TIDAK BOLEH ditolakansurkan!

No comments: