Translate

Tuesday, August 30, 2011

Bil rawatan yang melampau.

Tuntutan perubatan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berjumlah RM8,434.05 daripada Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) jelas MELAMPAU. Sakitnya BUKAN disambar kilat!
Mat Sabu hanya tersungkur menjalankan arahan Ambiga semasa bersih 2. Dengan tersungkur itu dia menuntut jumlah perbelanjaan yang MELAMPAU.  RM8,434.05 (Ringgit Malaysia: Lapan ribu empat ratus tiga puluh empat dan lima sen sahaja) adalah satu kos perubatan yang luarbiasa banyaknya sedangkan mat Sabu ini hanya pesakit luar. Di hospital kerajaan, kos bagi rawatan ini hanya RM2.00.

Persatuan pengguna malaysia kenalah selidiki kos yang begini mahal. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kenalah siasat perkara yang luarbiasa ini.

Baru naik Timbalan Presiden PAS sudah dibayangi perlakuan menyalahgunakan wang rakyat. Apa lagi yang akan disalahguna oleh Mat ini jika dia berkuasa?.

Inilah "KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN" ala Mat Sabu. 

Jelas memilih Mat ini sebagai orang no 2 PAS sudah salah. Inikah wadah perjuangan yang direstui Oleh Parti Islam? Adakah pembaziran seperti ini digalakkan dalam hukum hakam PAS?

3 comments:

anak X-PKR said...

SPRM siasat jangan tak siasat.

Kalo Mat ini yang terjun dari bangunan SPRM di Plaza masalah..Iman tak kisah!

anti Pembohong! said...

Lim Guan Eng yang juga merupakan Pengerusi PBAPP harus memberikan penjelasan mengenai tuntutan perubatan tersebut.

Atau Lim Guan oink pun ikut merestui penyalahgunaan kuasa dan wang rakyat oleh Mat sabu ini!

rakab said...

Penyangak pakatan tak mahu kritik Mat Sabu ker..??

Biasanya, ..isu penyalahgunaan kuasa dan rasuah ,..mereka yang dulu tampil ke depan !!.

Besar punya hipokrit !!!.