Translate

Monday, January 25, 2010

DSAI tak akan ada Guts!


Kisah amaran DSAI "patuh atau dipecat" selepas Krisis Kepimpinan PKR Sabah tidak membawa apa-apa erti. Dr. Jeffrey Kitingan dan Christina Liew yang telah meletakkan jawatan dari PKR tidak menerima apa-apa tekanan dari PKR Pusat. Malah mereka di "reinstate" untuk kembali memegang jawatan dan Jeffrey Kitingan diberi peranan sebagai Pengerusi Penyelaras Majlis Permesyuaratan PKR Sabah dan Sarawak selepas Konvensyen PKR Sabah. Jeffrey "membakar jambatan dengan PKR" dan menyifatkan DSAI, pemimpin Kuala Lumpur, sebagai pemimpin yang menggunakan sokongan Sabah untuk kepentingan politik. 

Ternyata DSAI tidak akan ada "guts" untuk memecat Jeffrey ataupun Christina.  Begitupun dua kumpulan dalam PKR Sabah masih terus bermasam muka sehingga kini. Dari pengalaman ini, DSAI tak akan ada guts untuk mengambil tindakan kepada YB. Zulkifli Nordin, MP Kulim Bandar Baru seperti yang diperkatakan agendadaily di bawah ini.

Beranikah Datuk Seri Anwar Ibrahim bertindak terhadap Ahli Parlimen PKR Kulim Bandar Bharu? Apakah beliau akan dipecat dari parti atau sekadar diberi amaran atau apa?.

Ada juga pemerhati yang menilai ini semua gempak PKR saja. Ini cerita yang semua orang nantikan bila Biro Politk parti itu bermesyuarat esok. Penasihat PKR itu kata malam tadi kali ini Zulkifli sudah ‘cross the line’ bila buat laporan polis terhadap Ahli Parlimen PAS Shah Alam Khalid Samad mengenai isu kalimah Allah Sabtu. Katanya beliau kecewa dengan Zulkifli yang selama ini telah diberi peluang menyuarakan pandangannya.Menurut Anwar beliau sudah menulis kepada Zulkifli memintanya bagi penjelasan sebelum mesyuarat Biro Politik PKR bersidang.
 
Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu tegas berpendirian haram bagi bukan Islam mengunakan kalimah Allah yang berbeza langsung dengan pendirian rasmi PKR yang bersikap terbuka. Zulkifli sudah beberapa kali berbeza pendapat dengan pimpinan parti itu mengenai isu agama. Tindak tanduknya termasuk berperang dengan Khalid dikatakan cukup memeningkan kepala pimpinan pembangkang.

TUNGGU DAN LIHATLAH....DIA TAK AKAN ADA GUTS!

RELATED
1. Lagi orang PKR tinggalkan Parti....Jom Tinggalkan PKR...
2. Tidak-percaya-YB-Kulim-sertai-umno?
3. Azan-ismail-zulkifli-nordin
4. Ketua-PKR Tenom, Sabah letak-jawatan

No comments: