Translate

Saturday, May 7, 2011

KABINET: BARU BAYANGAN SUDAH GADUH. DAP KATA PKR LAPAR KUASA


Sikap PKR yang sememangnya tamak sejak awal PRU Sarawak 2011 semakin diserlahkan oleh DAP., rakan sendiri dalam Pakatan Rakyat. DAP juga sudah memekakkan telinga dari mendengar saranan dan kata-kata Anwar Ibrahim, pelakon video sex yang panas, bahawa Kabinet Bayangan belum finalise. Sebaliknya DAP kata, PKR memang kebulur kuasa.

Inilah pertanda bahawa Negara ini TIDAK SAMA SEKAI menuju ke arah keharmonian dan keamanan  JIKA di bawah  tadbir urus Pakatan Rakyat. Kini DAP-PKR sudah berperang merebut kuasa. PKR hanya ada 3 kerusi dan hanya melukut di tepi gantang bagi DAP. PKR lapar kuasa kata DAP.

Anwar yang dulu menatang hubungan PAS_DAP kini sudah tidak reliable lagi. DSAI sudah kabur dalam kamus PENYOKONG PAS walaupun dipertahankan sesetengan penganut Mazhab PAS. PAS proper PASTI menguburkan Anwar kerana pelaku sex haram, penzina dan sewaktu dengannya tiada tempat dalam kamus PAS.

Jika DAP kini menolak PKR di Sarawak, tidak mustahil PKR juga akan ditolak DAP di Semenanjung Malaysia oleh DAP bila PKR berada di tepi gantang. Pada ketika itu, jika PAS bertahan dalam Pakatan Rakyat, PAS akan mengambil alih sebagai pendahulu/leader "swan that  lays golden eggs" kepada DAP. Bila sudah tidak bertelur swan ini akan disembelih atau dilelong!

JIKA PKR yang lebih rapat dengan DAP diketepikan dan digelar "LAPAR KUASA", siapalah PAS kepada DAP. Kelihatan sekarang ini, PAS sudah berjaya diperalat bagi DAP menikmati keselesaan dalam politik Malaysia. Kini Tanpa PAS tanpa PKR, DAP tetap selesa. MCA dan GERAKAN bukan lagi saingan yang digusari DAP. Yang DAP gusari ialah penyokong fanatik PAS dan PKR. Bila kedudukan penyokong fanatik ini goyah kerana ketamakan DAP semakin kelihatan, DAP lebih mengusari kedudukan PAS.

PAS yang pernah ditinggalkan DAP semasa Barisan Alternatif, likely akan sekali lagi ditinggalkan DAP selepas PRU 13 bila DAP menjadi semakin selesa posisi politiknya dalan Negara.

Lalu kita bertanya; Apakah keamanan, keharmonian menanti Rakyat Malaysia jika Pakatan Rakyat di beri mandat kelak?. Apa yang kelihatan, PKR yang lapar kuasa tetapi kuasa dibolot DAP. Jika PKR menuntut lebih, maybe DAP boleh mengatakan kepada PKR.."hi, your leader is the person in the porno video; go to him"..and he is the liability to DAP as well....you guys inhereted "lapar kuasa" from him. Apa yang akan dikatakan DSAI...nasi sudah jadi bubur dan semakin basi?

Jika DSAI dengar nasihat Karpal Singh untuk dia BERTAUBAT...barangkali Video Sex itu tidak akan meletus dan jatuh ke tangan awam...

No comments: