Translate

Thursday, July 14, 2011

JANGAN "BERSAKSIKAN LUTUT" DAN ANWAR BRUTAL!

Brutal! Brutal! Brutal! Anwar Cedera!
Media Pakatan Rakyat menghebahkan bahawa lelaki inilah Baharuddin Ahmad yang dilanyak polis secara "brutal". Khabarnya lelaki ini kini dalam persembunyian kerana mendedahkan kepada polis mengenai "tindakan/arahan pengarah" yang mengarahnya berlakon semasa demo sebagai mati kerana brutal polis!
Allahyarham Baharuddin Ahmad.  Hadiahkan Al-Fatihah untuknya.
Brutal! Brutal Brutal..Begitulah ungkapan yang keluar dari mulut anwar dalam perjalannanya menyertai Demo Bersih 2. Nafasnya tercungap-cungap memberikan statement kepada media Barat, yang sememangnya PRO penghuru-hara, sambil dikawal pengawal peribadinya yang bajunya bermandikan warna merah. Nampak macam darah. Kelihatan dalam video juga merah macam darah kerana warna merah. Namun hingga kini pengawal peribadinya tidak muncul-muncul menunjukkan lukanya. anwar juga tiada tanda luka.

anwar juga mengatakan TGHH dicampak dalam kenderaan polis dan dilanyak polis. Maklumlah polis brutal kata anuar. Tetapi statement TGHH, empunya badan kata dia dilayan polis dengan baik. Itulah putar belit anwar yang sememangnya MASYOR SEBAGAI MANUSIA PUTAR ALAM. Kerana itu janganlah sekali-kali bersaksikan anwar!. Kata bekas penyokong kuat anwar...."apa saja yang keluar dari mulut anwar memangnya berunsur pembohongan".

Al Fatihah di atas kematian Baharuddin Ahmad. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Takziah buat seluruh anggota keluarganya. Kita yakin Allah SWT lebih menyayanginya.

Kematian datang di mana-mana dan bila-bila masa. manusia tidak mampu menghalangnya dan menangguhkannya. Secara sivil, kematiannya kerana menyertai perhimpunan haram. Samada disebabkan "brutal" polis seperti kata anwar sukar dibuktikan. Seorang pelajar yang dalam keadaan kelamkabut dan berlari, sukar mengecam allahyarham. Akhbar pencacai pembangkang hanya mengambil kesempatan mempergunakan keuzuran keluarga allahyarham untuk meraih keuntungan. Ini jelas tidak patut.

Keputusan keluarga allahyarham untuk menunggu keputusan bedah siasat adalah lebih wajar dari kenyataan anwar atau kenyataan pelajar sekolah yang identitinya tidak diketahui dan suasana keberadaannya disekitar masa itu sememangnya juga tidak menentu.

Keputusan bedah siasat memangnya memakan masa. Apatah lagi kes ini kontroversial. Oleh itu sebab kematiannya mengikut lapuran perubatan tidak akan diketahui serta merta.

Penganjur bersih 2 tidak terkecuali dari dipertanggungjawabkan dalam soal ini. Tanpa anjuran ini, allayarham tidak akan berada di kawasan itu untuk berhadapan dengan suasana yang tegang. Kita akan menunggu keputusan hasil bedah siasat itu. Manakala yang bersalah akan menunggu hukuman dari Allah swt..BUKAN menunggu hukuman penganjur atau hukuman anwar.

No comments: