Translate

Wednesday, July 18, 2012

ANWAR SEDIA JADI PM MALAYSIA KE-7.

Allah SWT tidak akan merestui UMAT MANUSIA yang mungkar untuk menjadi pemimpin ummah. Ini keyakinan SL.

Sejak berakhirnya PRU12, Anwar acap kali mengatakan bahawa dia sudah sedia menduduki kerusi Perdana Menteri. Bermula dengan 16 September dan diikuti dengan 30 MP dari Sabah dan Sarawak yang melompat ke Pakatan Pembangkang, Anwar terus ghairah meyakinkan dunia bahawa dialah PM yang hanya menunggu ketika yang sesuai untuk jadi Perdana Menteri!

Kekemarukan Anwar menduduki kerusi PM ini menjadikan dia berbuat apa saja janji politik asalkan dapat disebut-sebut bahawa dia akan mengambil alih jawatan Perdana Menteri. Dia jelas kelihatan "mengganas" untuk merebut kerusi PM "by hook or by crook". Dia bertindak di luar norma politik Malaysia bahkan politik ketimuran. Yang nyata peluangnya menjadi PM terlalu kabur dan tipis.

Tun Dr. Mahathir Muhammad secara sinis mencadangkan agar Anwar dijadikan Perdana Menteri untuk tempoh 5 hari sebelum dia bersara menjadi Pensyarah. Mungkin sekadar untuk "buang tabiat!.

Anwar telah mengumumkan akan bersara politik jika PR kalah dalam PRU13. Tetapi dalam lawatannya ke Jakarta yang terakhir ini dia pula terlalu yakin dia akan jadi PM Malaysia. Situasi inilah yang menyatakan kebenaran di Malaysia bahawa dia sekadar memohon dan mengharap simpati dengan pengumuman persaraannya. Selain itu, dia jelas gagal dalam perjuangannya.

Kegagalan demi kegagalan di lima (Kini tinggal empat) Negeri yang diperintah PR sepatutnya dilihat oleh rakyat Malaysia berhubung dengan penyataan Anwar di Jakarta.

Impian Anwar untuk melihat perubahan politik di Sabah dan Sarawak sudah berkubur. Di Sarawak, Barisan Nasional sudah membentuk kerajaan Negeri. Pastinya , momentum politik di Sarawak berubah. Politik PKR dan Pembangkang di Sabah bertentangan sesama sendiri. Tiada bayangan bahawa perubahan kerajaan akan berlaku meskipun kemungkinan besar rombakan barisanan kepimpinan BN akan berlaku.

Selepas Anwar tidak dapat membohongi rakyat Malaysia yang sudah muak dengan pembohongan Anwar, Anwar pula membohongi msayarakat antarabnagsa, khasnya Indonesia bahawa dia bakal PM Malaysia ke7 selepas PRU13. Sekadar PERSEPSI tidak akan membuahkan hasil.

Burung semakin terbang tinggi.  Janganlah dipipiskan lada. Rakyat Malaysia sudah muak dengan politik pembohongan. Jangan sampai masyarakat antarabangsa pula menjadi muak dengan pembohongan dan lakonan Anwar.

No comments: