Translate

Monday, May 18, 2009

Segerakan bukan Islam sertai PAS dan Takut Umno, PAS tangguh ahli bersekutu.

Dari Malaysiakini..
Oleh: Jimadie Shah Othman May 14, 09 3:13pm

Kelab Penyokong PAS (KPP) menggesa penyertaan bukan Islam sebagai ahli bersekutu disegerakan kerana sokongan pengundi Melayu terhadap parti itu kelihatan sudah semakin tepu.Pengerusinya, Hu Pang Chow berkata, sokongan masyarakat Cina dan India perlu ditekankan kerana sokongan kaum Melayu “tidak berubah” - 40 hingga 45 peratus sahaja yang memilih parti pembangkang itu."Kita kena pandang jauh. Jangan tunggu dekat pilihanraya baru nak ikhtiar (dapatkan sokongan). Macam kita sebut kepada kekasih I love you," katanya.

Baca Selanjutnya:.........
http://malaysiakini.com/news/104301
.
Takut Umno, PAS tangguh ahli bersekutu
Jimadie Shah Othman May 13, 09 2:54pm
Selepas menangguhkan idea kerajaan perpaduan dengan BN, kini cadangan penyertaan bukan Islam sebagai ahli bersekutu PAS, turut menerima nasib yang sama.

Baca Selanjutnya:.........
http://malaysiakini.com/news/104217

5 comments:

Anak X PKR said...

......Dari segi fakta sejarahnya PAS tidak akan tertubuh jika tidak kerana kenyataan Onn Jaafar yang masa itu bersetuju membuka keahlian UMNO kepada semua orang termasuk yang bukan Melayu. Pas berpendapat bahawa UMNO sudah menyeleweng dari segi perjuangan. Maka alim ulama pada masa itu yang berada dalam UMNO keluar untuk menubuhkan PAS.

Asas penubuhan PAS ialah kerana ‘Kerana orang Melayu, tuan punya yang berhak mutlak dalam negeri ini adalah kesemuanya beragama Islam, maka tidaklah salah Islam itu dijadikan dasar dan panduan ketika memperjuangkan kemerdekaan itu dan juga tatkala mengisinya nanti. Malahan begitulah yang diperintahkan oleh Allah, dipetik dari Suara Islam, satu organ PAS masa itu, yang ditulis oleh Hj Baharuddin Abd Latif pada 17hb Mac 1957.......

baca selanjutnya: dari Sang Kelembai: http://zaharinmy.blogspot.com/2009/05/cara-nik-aziz-selesaikan-konflik.html

yanmaneee said...

jordan 13
air max 97
christian louboutin outlet
cheap jordans
supreme clothing
cheap nfl jerseys
vapormax
air max 95
air force 1
air jordan

Unknown said...

click to read moremore Homepagelink useful referenceclick now

thone said...

click this over here now i was reading this pop over to these guys find here this replica gucci

Unknown said...

try this web-site h4p70o8r55 louis vuitton replica handbags replica bags ebay replica prada nylon bags Read More Here c1b47i9b80 louis vuitton replica bags neverfull replica bags from china free shipping replica gucci handbags m4e68l3j72 replica bags high quality