Translate

Sunday, August 16, 2009

ANTARA KIM DAN KOURTNEY

Kiriman Noreen- PJaya:
Antara Kim dan Kourtney, mana yang sesuai untuk Ronny Liu?
Kanan: Kim, kiri: Kourtney
Kiri: Kourtney, Kanan: Kim
.
Kim Kardashian dan Kourtney Kardashian adalah adik beradik yang hot dalam dunia permodelan barat. Mereka jadi buruan media dan iklan untuk menjadi pelaris produk mereka. Sama cantik sama seksi dan kedua-duanya memiliki cerita glamour, skandal namun tetap di minati ramai.
.
Saya teringat politik Malaysia yang menjadi sensasi akhir-akhir ini. Ronny Liu antara figure yang amat kontrovasial hampir seperi model-model ini. Dia mengarah beer yang dirampas dari kedai serbaneka oleh pegawai-pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran PJ untuk dikembalikan. Kawasan itu pula majoriti penduduknya ialah orang Melayu Islam yang mengharamkan arak. Dia juga pernah menghalang Penguatkuasa Majlis dari menyerbu sarang Pelacuran di Hotel 3* di Puchong. Pelacurpelacur ini pula menggunakan PAS SEMENTARA.
.
Ramai yang melebelkan Ronny sebagai panas baran, anti polis dan anti SPRM. Sekurang-kurangnya dia tidak menghormati kedua authotiti ini. Oleh itu bila penguatkuasa bersikap seperti polis dan SPRM, dia cuba mencabar fungsi mereka. Sebagai EXCO yang bertanggungjawab terhadap Majlis Perbandaran, Ronnie pantang dicabar.
.
Seperti Madonna yang menawarkan diri untuk menyejukkan hati Saddam Hussien semasa US berperang dingin dengan Iraq, barangkali Ronny dapat disejukkan atau sekurang-kurangnya lebih menurun panas barannya kiranya dia memiliki setiausaha peribadi seperti Kim Kardashian atau Kourtney Kardahsian yang mempunyai keistimewaan tersendiri.
.
Kiranya anda pembantu peribadi Ronny, siapa agaknya yang anda syorkan menjadi Setiausaha Peribadi Ronny? Kim atau Kourtney?. Lihat pilihan anda selain pilihan di atas:-

Anda telah membuat pilihan untuknya?

8 comments:

CINTA DUNIA said...

Sdr Liza, agak-agaknya ada pihak tak, boleh rampas arak dan beer yang dijual berlaluasa di Labuan? Ni kawasan Melayu tau. YB nya pun UMNO bukan DAP atau ronnie Liu..

Ashley Ahmed said...

Salam,

Fuh... xsesuwai dua2, test dia amoi mabuk.

Senjaliza said...

Salam Junah dan D.Sulaiman,
Kes Shah alam sudah dirampas tetapi disuruh kembalikan. Maruah dan tanggunjawab Pegawai perlu dijaga. Labuan dijual. Tak dirampas. tetapi kalu dirampas dan diarah pula untuk dikembalikan itu lain kes. kota Kinabalupuan ada jual arak. Ada yg dirampas dan tak dikembalikan. Buruknya pula bila YB atau EXCO sendiri yg arah. Ini asasnya. Sebenar. Kes menghalang penguarkuasa menyerbu kegiatan pelacuran, Ronnie jga yg halang dengan org2nya. Patutkan Menterinya atau exconya sendiri arah hantar atau halang pegawainya melakukan serbuan. Apa Pandangan Datu Sulaiman kalau Datu sulaiman menteri MCM Hajiji kemudian arah pegawai sendiri kembalikan barang yang disita. Maruah. Atau sendiri halang penguatkuasa serbu kegiatan pelacuran. EXCO apa ini? Saya tak halang kalo Datu sulaiman suka Ronnie berbanding MP Labuan. Itu soal hak memilih.

I dont think ada pihak yg dapat rampas beer hak peniaga beer yg berlesen di Labuan. You tanya soalan yg u tahu jawaban.

Tapi kalo ronnie kata beer itu bukan arak.. Datu Sulaiman setuju kee?

SYA KENAL DAP TAWAU, dIA PENGUSAHA pub DAN TEMPAT MABUK-MABUKKAN dan menyimpan GRO yang ramai. Kalu Datu Sulaiman lebih suka dia dari Datuk Ghapur atau D. Taufik, pilihlah dia. Saya tidak bantah.

Adakah Datu Sulaiman membantah org Brunei dari Brunei datang ke Labuah untuk Mabuk dan melanggani pelacur...Datu suka kah perbuatan itu?

Anak X PKR said...

Mentaku berleluasa di siring jalan KPenyu dan jln Kudat KB. Siapa tangkap?

Ronnie DOUBLE STANDARD. RAJA DOUBLE STANDARD. Kalu dia berkuasa org mcm Datu Sulaiman dia kan tidak hormat langung. Lebih lebih ladi ada gelaran Datu Datu.

Senjaliza said...

Anak X PKR, Tidak juga begitu. RL hanya abuse org yang dia boleh "makan". Cuma dia besar Kepala.

Minda 1Merdeka said...

Alagkah manisnya hidup kalo tak ada beer dalam kawasan majoriti orang Islam. Yang barangkali perlu kita sedari ialah penggunaan arak untuk mengheret anak-anak Islam yg ketagih dari Murtad dan terjerumus ke lembah pelacuran. Di PJ bukan sedikit yg rosak. Di Labuan Yg consume beer ramai org luar mcm Filipina, China etc. I tak tau kalo ogng Melayu Labuan pemabuk.

Ingat Arak itu dadah dan membuat org ketagih.

Kalo yh salah biarlah dihukum salah. Tapi Ronnie pakar kasi neutralise...salah dibetulkan.

Tak sesuailah Ronnie jadi YB EXCO. Tak ada sistem. Cek Kerajaan masuk Akaun MACAI.... Klo DAP berkuasa dihalaunya bumiputera masuk hutan. Saya yakin PAS tidak akan mampu control DAP. lihatlah diKedah, baru 1 orang YB berlagak mau terbalikkan kerajaan PAS. PAS tak nampakkan keadaan ini? atau PAS tak dapat mengawan atau berbuat apaapa keran Ronnie kata dia UNTOUCHABLE. Ronnie MC> sebiji kacang dala belanga jee ngandu makwee tu, lagi dia jadukan budak suruhan tu......

Anonymous said...

LOhh...kita cakap pasal Kim dan Kourtney, kamu sibuk pasal arak!! Bahh...biarlah kamu gaduh sana pasala arak, saya mahu pilih dua-dua tu...huiyoooo, dik liza, gambar tu ndak kena sensor ke tu....Saya mahu ambil dua-dua...BOLEH???

Senjaliza said...

Denakan Jomosama. Mana sudah semangat "lawan tetap lawan"? Jangan tutup kadai lama-lama bahh!
Kasi beli ako "raru" dulu baru kao ambil dua-dua. Gambar ambik semuapun bole asal bagi ako "raru" dulu.