Translate

Monday, January 25, 2010

Orang mabuk pun tak percaya dia mabuk!


Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail mula pening kepala. Ramai orang-orangnya meninggalkan PKR. DSAI sebenarnya sudah hilang kawalan terhadap PKR. PKR Ijok sudah runtuh. PKR Kuala Selangor sudah roboh.  YB. Azan Ismail, Timbalan Pengerusi PKR Pahang, MP kawasan Indera Mahkota pula meletakkan jawatan sebagai Timbalan Pengerusi. Pening!, pening!, pening!

YB Zulkifli Nordin, MP Kulim Bandar Baru (PKR) bertelagah dan bercanggah dengan YB Khalid Abdul Samad, MP Shah Alam (PAS). Dulupun masa kes "Takebeer", di Shah Alam, Zukkifli juga yang membela hak penduduk Islam dan menegakkan larangan Allah SWT BUKAN Khalid sebagai MP Shah Alam dan PAS. Khalid sebagai MP kawasan itu sepatunya lebih sensitif. Walaupun sebagai MP Kawasan dan PAS, tetapi dia tidak bersuara dalam isu "Takebeer". Zul juga yang mendepani masalah itu dengan terbuka. Khalid hanya timbul membela "tapak Kuil" dan apabila isu kepala lembu diheret dan diarak.

Kegusaran Lim Kit Siang (DAP) semakin bertambah. Kit Siang sememangnya mengharapkan DSAI  kekal sebagai "PBB dalam Pakatan" yang "menyambung wayar" untuk menyemarakakan sokongan PAS ke atas DAP dan Pakatan. Bagi Kit Siang, tanpa Anwar, hubungan DAP-PAS akan menjadi malap. Jika mlap, Pakatan akan bertukar mejadi persengketaan. Kembali seperti DAP meninggalkan PAS dalam Barisan Alternatif dulu kerana PAS merugikan dan memalapkan peluang dan perjuangan DAP. Dengan itu PAP di Singapura akan kecewa.

Di Sabah, ada pemimpin PKR yang "memberukkan" UMNO dan meminta PKR agar tidak risau jika Anwar sudah tidak lagi memimpin PKR. Seolah-olah mereka sudah menyedari dan mengakui bahawa DSAI akan terpaksa meninggalkan mereka dalam PKR. Ke mana DSAI akan pergi? Apakah mereka sudah merasakan bahang bahawa DSAI akan kecundang menghadapi Saiful Buhari Azlan?

Pimpinan PKR Sabah kini bermasam muka antara satu dengan lain. Ketua PKR Tenom Benedict Gonsubin Yosundang, pula meletakkan jawatan sebagai ramuan tambahan kepada kekeruhan pertentangan dua kem PKR, Kem Jeffrey Kitingan dan Christina Liew dengan Kem Thamrin Haji Zaini dan Kong Hong Ming, yang semakin hari semakin keruh.

Ramai yang melihat keadaan PKR kini sebagai berada di hujung tanduk. Untung batu tenggelam untung sabut timbul. Bagi mencapai era PRU 13, PKR masih dan masih kabur dan kabur lagi. Orang PKR masih juga tidak percaya bahawa PKR di ambang kehancuran. Biasalah, orang mabukpun tak percaya yang dia mabuk.

Related.
BELANTAN: zulkifli-jawab-emel-anwar-dakwa.DSAI tidak neutral..
MSO: Buang Si Temberang 

(Posting dibuang. Bagaimanapun inilah sahaja yg tertinggal) 25 Jan 2010 ... Buang Si Temberang. Usah Simpan Duri Dalam Daging - Pecat Zulkefli Nordin SAYA telah lama menulis mendedahkan sikap dan perangai buruk ahli ...PAK MIE: kes-liwat-anwar-gelabah-saiful-tenang

3 comments:

jibaouk said...

salam

emmm.. tahniah atas artikel menarik

PKR Sg Besar, Selangor pun dah nak terkucil dah...

tunggu terkentut jer... lepas tu menabor lah...

tunggu & lihat...

salam hormat

Senjaliza said...

Terima kasih Jibaouk,
I need more info on That. Pls. Keep in touch.

Salam Hormat too.

YANG GAMBI said...

Salam SJ,

PKR yang berjuang semata-mata untuk menyelamatkan Anwar..... semua sudah tahu..... tunggulah akan kehancuran PKR.... doa-doa Nik Aziz sudah menampakkan kemakbulannya.....