Translate

Friday, November 26, 2010

TERDESAK.

Dulu Karpal Singh mengatakan bahawa DSAI merupakan "Pengamal Homoseksual" yang amat teruk. Kini, Anwar kata Hakim mengintimedasi Karpal dan dia tidak dihakimi dengan adil. Apakah ini pertanda dia mula tercium wangian penjara?

Belumpun ada keputusan pengahakiman DSAI sudah menyuarakan kerisauannya bahawa dia tidak diberi keadilan. Lebih jauh dari itu, DSAI menuduh bahawa hakim pula tidak berlaku adil kepada penguam utamanya, Karpal Singh yang pernah suatu ketika dulu mengecam dan penuduh DSAI sebagai pelaku salahlaku seks yang amat teruk.

Umum melihat ini adalah kesinambungan dari strategi "Melewat-lewatkan (BUKAN meliwatkan) perbicaraan terhadap Kes Liwat II terhadap Saiful, bekas staff sokongan DSAI. Melewat-lewatkan dan menangguh-nangguhkan secara gayang kini dikatakan sebagai "MELIWAT PERBICARAAN" lantaran pasukan pembelaan sering mengutarakan berbagai helah untuk menangguhkan perbicaraan yang dilihat sebagai "tidak logik" walaupun terdapat "loop hole" bagi melakukan demikian.

Tidakkah kita semua sedari bahawa sejak mula dan selama perbicaraan Liwat II DSAI, Karpal Singhlah yang bermati-matian dan berhabis-habisan mengintimidasi Hakim?

DSAI sendiri sering mendabik dada bahawa "bawa lah dia ke mahkamah bagi membuktikan kebenaran" TETAPI bila dibawa ke mahkamah DSAI pula sering lari dari perbicaraan dengan strategi tanguh! tangguh!.

DSAI juga menyedari bahawa tangguh-tangguh kes liwatnya ini semakin meruntuhkan kredibilitinya. Tetapi pasukannya dan dia sendiri terdesak seolah-olah bahang menghala pihaknya. Seakan memberitahu kita bahawa "lebih baik tangguh tangguh dari masuk penjara"!

Jika DSAI benar menegakkan keadilan melalui perbicaraan di Mahkamah kenapa HAKIM menjadi sasaran DSAI sejak mula perbicaraan LIWATnya? Kata orang berani kerana benar, kecut kerana pengecut, takut kerana salah!

RELATED
-KUNYIT HANGIT! APA LAGI ALASAN ANWAR PELIWAT LEPAS INI?
-PUSINGLAH KUT MANA PUN, YANG DIA CARI ADALAH TANGGUH! TANGGUH! TANGGUH!  
-BAHAYA ANWAR LEBIH DARI KOMUNIS 

1 comment:

Senjaliza said...

"Hilary Clinton menggesa supaya perbicaraan adil dijalankan. Kehadiran pegawai kedutaan asing sebagai pemerhati membuktikan perkara itu,” kata Karpal.

Apakah SUN Negara Amerika yang mengawal sistem kehakiman kita...common..

Jika KS terikat dengan desakan dan gesaan SUN Amerika biarlah KS sendiri dan jangan sesekali Badan Perundangan kita ikut telunjuk Amerika..