Translate

Friday, July 15, 2011

TRANFORMASI YANG MENGUBURKAN REFORMASI.

Transformasi: Rakyat negara kita dan masyarakat antarabangsa sedang melihat kejayaannya.
Reformasi: anwar sendiri menjadi penyumbang utama menyebabkan reformasi berkubur. Lakonan semasa kemuncak reformasi diulang lagi menyebabkan rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa semakin muak.
NO DOUBT bersih 2 membawa agenda untuk menghidupkan semula semangat reformasi yang telah berkubur sekian lama. Bagaimanapun lakonan pemegang watak utama reformasi masih di tahap @ takok lama. Balut leher masih tetap digunakan sebagai senjata "meraih simpati" rakyat.

Bersih 2 yang merebak di beberapa ceruk seperit Washington DC dan London, walaupun dalam bilangan yang terlalu kecil, jelas mendapat galakan survertif antarabangsa yang TIDAK MAHU Malaysia berada di Pentas Dunia  sebagai Negara Maju walaupun rakyat negara ini mengimpikan status itu menjelang 2020.

Bersih nyata gagal menawan hati rakyat Malaysia. Pengerusi Penganjurnya, Ambiga, lebih tahu kegagalan ini. Rakyat Malaysia secara mejoritinya BENCI dengan demonstrasi Bersih 2.

Pakatan Rakyat, sebagai Parti yang oppurtunist,  mengambil kesempatan dari Demo bersih 2 untuk menghidupkan reformasi yang "mati beragan". Reformasi yang mati dibunuh oleh Anwar bin Ibrahim sendiri lantaran perbuatannya yang banyak melakukan "KERJA TERKUTUK". ANWAR SENDIRI TIADA MELAKUKAN REFORMASI TERHADAP DIRINYA. BAGAIMANA DIA MELAKSANAKAN REFORMASI TERHADAP RAKYAT DAN NEGARA INI?

Dalam masa yang sengkat, DS Mohd Najib Tun Razak telah menujukkan "TRANSFORMASI" yang mengkagumkan bukan sahaja kepada rakyat dan negara Malaysia malah kepada dunia dan masyarakat dunia. ANWAR BUKANLAH TANDINGAN NAJIB. Malah anwar tidak layak dibandingkan dengan Najib. Reformasi anwar kelihatan too ugly untuk dibandingkan dengan Tranformasi Najib. Reformasi tempat anuar bergayut sedikit masa lalu sudah berkubur. Apa yang dilakukan anwar bagi merealisaikan reformasinya? sodomi II, Video XXX dan demonstrasi jalanan? kejayaan anwar yang amat jelas hanyalah 'mereformasi PAS supaya lari dan tergelincir dari asas dan ideologi perjuangan asalnya sehingga PAS menuruti kehendak pakatan rakyat yang menjadi senjata ampuh DAP.

PAS dahulu melabel DAP lebih dasyat,and zalim dari Syaitan! PAS dulu melabel anwar "al-juburi"! PAS dulu berjuang untuk menegakkan Undang-Undang dan Negara Islam. Tapi kini PAS bersekongkol dengan musuh Islam dan berjinak-jinak dengan fahaman sosialist!.

Perlukah lagi diterangkan bahawa reformasi telah mati berkubur dilanyakTranformsi  yang kini telah menjadi tunjang dan harapan yang lebih baru rakyat dan negara Malaysia?

Anwar...taubatlah sebelum benar-benar terlambat. PAS..serulah anwar kembali ke jalan kebaikan dan lurus. Dia telah jauh menyimpang....

1 comment:

Anonymous said...

hehe..performance najib membuatkan anwar makin tak keruan. jumlah "like" kat FB pun boleh dia boleh tafsir sebagai jumlah pengundi.

p.s: mentang2 la zaman skrg ni mcm2 benda bole buat kat FB, cari suami, cari bini, nak cari duit tak smpai sehari pun boleh