Translate

Monday, October 5, 2009

Politik Main kasar Taktik Politik Pra Kalah



Seandainya yang menghadapi provokasi seperti ini adalah pemimpin pembangkang dan yang melakukan provokasi ialah penyokong BN, apakah natijah yang akan diterima oleh oleh peyokong BN itu?

Azeez terlantar di Hospital. Apakah Dr. juga turut berbohong?


Logik kadang ada "logik"nya sendiri. Andainya 9 orang yang pukul Azeez, tentunya dia lebam mata seperti Anwar dipukul dalam tahanan dulu. Tapi Azeez tidak digari dan ditutup matanya dengan kain hitam.
 
  "Siapa berbohong"?. Provokasi ini jelas menyakitkan hati dan mencabar kesabaran. Bayangkan puteri ini adalah "muslimah PAS" dan yang melakukan provokasi itu ialah pemuda UMNO. Barangkali skrin PC anda akan menyala dengan kemarahan cyber trooper PAS. Jadi mana "keadilan"?

Bila Salahuddin Ayub mengatakan bahawa kenyataan memukul Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berbohong mengenai ianya ditumbok oleh penyokong PAS, kenyataannya diambil sebagai senjata dan alasan menangkis bahawa Azeez "pembohong". Seolah-olah bila kenyataan dibuat oleh pemimpin PAS semuanya betul. Kenyataan orang lain pula dianggap salah.

Dr Koh Su Kon yang terselamat dari provokasi penyokong PAS kerana hujan turun lebat juga barangkali dianggap oleh penyokong PAS sebagai "bohong". Kumpulan Puteri UMNO yang dianiayah dengan provokasi juga akan dianggap bohong oleh penyokong PAS.

OK..terbalikkan pula. cuba kiranya..OK.... kiranya Salahudin Ayub ditumbok oleh penyokong BN, Lim Guan Eng pula menghadapai provokasi sehingga kenderaanya dihalang serta dia dicerca dengan pelbagai maki hamun manakala para muslimah PAS dianiayah seperti penyokong PAS menganiayah Puteri UMNO! Apa akan terjadi? Barangkali akan menyala skrin computer anda dengan kemarahan penyokong PAS melalui gerakan cyber mereka...

Inilah politik main kasar pra kalah yang diamalkan penyokong PAS di Bagan Pinang. Nik Azizi Nik Mat cuba pada awalnya mensihatkan samseng ini dengan kenyataan bahawa politik main kasar menumbok ini "bukan amalan Islam" dan buka budaya PAS. Tetapi barangkali kerana kenyataannya itu dilihat memakan diri calon PAS maka kenyataan Nik Aziz itu berubah dan diubah bahawa Nik Aziz menafikan bahawa Azeez ditumbok oleh 9 orang ahli PAS. Ada unsur putar belit; barang kali juga yang menumbok itu cuma PENYOKONG PAS dan BUKAN AHLI PAS.

Jika Azeez tidak ditumbok dan terlantar dihospital maka Dr. yang merawat Azeez itu dikira oleh PAS sebagai turut jadi pembohong. Manakala pihak polis yang sudah menenalpasti penyerang Azeez juga turut memain peranan sebagai pembohong!. Cukuplah dengan anggapan Pengundi pos dituduh Pembangkang sebagai "pak turut " dan tidak tahu menggunakan hak demokrasi mereka. Jangan pula isu Batang Ai timbul di Bagan Pinang di mana  Hadi Awang menuduh pengundi Iban tak reti berpakaian dan pakai cawat sebab itu tak reti undi pembangkang (PR). Nanti Askar pula disuruh bercawat dan menaggalkan uniform mereka oleh pemimpin pembangkang bila PAS kalah!!

Sesungguhnya ramai yang sudah meramalkan bahawa PAS akan kalah di Bagan Pinang. Anwar Ibrahim sendiri berpura-pura terkejut bila ISA Samad dicalonkan. Sedangkan awal-awal lagi PAS dan PKR meramal Isa Samad akan dicalonkan sebagai calon BN yang konon "recycle". Ini nyata-nyata sebagai "keterkejutan pura-pura dan hipokrit".

Oleh kerana sindrom "pra kalah" inilah maka penyokong PAS  "resorted" kepada tindakan politik main kasar. Sebelum inipun pembangkang membalun SPR dengan isu "pengundi pos" walaupun pembangkang memperolehi undi dari undi pos dan pernah menang undi pos.  Itupun main kasar. Nyata dengan jelas Politik main kasar ini akan lebih memakan diri calon PAS. Sinrdom Pra Kalah semakin jelas bila isu "lalat" yang menyerang PD dan Bagan Pinang turut meramaikan PRK itu  dan dijadikan isu pilihan raya oleh Pembangkang. Seolah-olah lalat juga dicipta oleh BN untuk menyukarkan kehidupan penduduk dan pengundi di Bagan Pinang....

Bila trumpet berbunyi kelak maka sedarlah bahawa politik main kasar pasti akan kena penalti.......

1 comment:

YANG GAMBI said...

Itulah warisan tatacara komunis yang dibawa DAP diperturunkan kepada PKR diwariskan pula kepada PAS.....

PAS cuma ada 'islle' sahaja lagi, 'Islam' mereka telah campakkan kedalam kandang babi DAP.....