Translate

Sunday, July 24, 2011

Majlis Penguam, penyokong Pembangkang, menghina Suruhanjaya Di Raja

Lim Chee Wee, Presiden Majlis Peguam Malaysia..Menghina Suruhanjaya Di Raja. Tindakan ini nyata tidak selari dengan hasrat Rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kedamaian. Dia TIDAK menghormati sistem.

Jelaslah di mata rakyat Malaysia bahawa penyokong Pembangkang di negara ini tidak menghormati sistem pentadbiran dan perundangan di negara kita tercinta ini, Malaysia. Jika dikatakan mereka tak faham undang-undang, presiden Majlis Peguam sendiri, Lim Chee Wee, nyata menhina Suruhanjaya Di Raja Bagi menyiasat kematian Teo Beng Hock. Sedangkan dia seorang peguam. Kenapa dia memihak DAP dan tidak neutral?
"Adalah jelas bagi Majlis Peguam bahawa tanggungjawab sepenuhnya kematian Teoh Beng Hock terletak di pihak SPRM dan tindakan segera mesti diambil ke atas pegawainya yang perlu bertanggungjawab ke atas kelakuan mereka,” kata Lim.
Jika ramai seperi Lim ini dalam Majlis Peguam, Majlis itu kehilangan fungsi asalnya. Majlis itu sekadar layak menjadi "kuda tungangan" Pembangkang!

Rakyat Malaysia sudah pasti dapat menilai bahawa corak kepimpinan yang dikehendaki Majlis Peguam ini adalah menjurus kepada tabiee "suka bangkang" sahaja tanpa melihat jauh akan kepentingan negara. Kenapa tidak menghormati system yang wujud, yang awal-awal lagi diminta oleh Majlis Peguam dan Pembangkang sendiri iaitu "SURUHANJAYA DI RAJA".  

Apabila Suruhanjaya itu membuat keputusan, keputusan itu pula diremeh, dipersoal dan dijadikan momokan dan isu politik.. Sudahlahhhhh.

Tindakan Presiden Majlsi Peguam ini ternyata "menghina Suruhanjaya Di Raja itu". Perbuatan menghina ini tidak boleh dibiarkan berterusan.. Di pihak Rakyat Malaysia mereka akan hukum pengamal tabiee seperti Lim ini......Lenyapkan Pembangkang dan kuncu-kuncunya dalam PRU13... Tindak tanduk mereka ternyata jelas ...amat survatif.....

5 comments:

Anonymous said...

Apa lagi yang mereka, Majlis Peguam dan DAP mahu? Dulu desak nak Suruhanjaya Diraja, dah pun diwujudkan. Sekarang tak puas pula dengan keputusan Suruhanjaya Diraja. Dasar pig

anak X PKR.. said...

Majlis Peguam harus MEMOHON MAAF KEPADA SURUHANJAYA DIRAJA menyiasat kematian TBH. Mereka juga mesti memohon maaf KEPADA RAKYAT MALAYSIA kerana menunjukkan sikap mereka yang lebih pembangkang dari fungsi mereka menegakkan kepentingan rakyat dan kesaksamaan buat mereka... Nampaknya Majlis Peguam BIAS dan gagal..

Inai Merah said...

Salah satu kriteria untuk menjadi seorang peguam yang hebat mesti pandai bercakap.

Pandai bercakap sahaja tidak cukup, mesti pandai putaq.

Putaq saja tidak cukup, mesti juga pandai membelt.

Cuba tengok setiap pemimpin pembangkang pasti ada kriteria tersebut.

Barulah mereka hebat!

Kalau tak guna kelebihan ini dah lama mereka makan pasir.

Anonymous said...

Pakatan Rakyat sudah yakin mereka tidak mampu mempertahankan pencapaian mereka dalam PRU 12. Kerana itu mereka bertengek dengan ngo yang "nama saja professional" tetapi oppurtunist dan otak $$$$.

Tanyalah apa yg majlis Peguam sumbangkan untuk negara.

rombituon said...

Sebaiknya jangan dipersenda suruhanjaya di Raja dek ketagihan, kecanduan, dan kerakusan politik.

Bina maruah, bina bangsa dan tanahair yang merdeka, bermaruah dan bertamadun.

2hell wth pakatan rapuh.