Translate

Tuesday, April 5, 2011

SARAWAK: Masa Depan Anak Generasi Lebih Penting.

Generasi Sarawak di Kg Sejingang bangga dengan 1Malaysia.

Pilihanraya bukanlah medan untuk mencuba nasib dan testing bed untuk menilai pengaruh atau menonjolkan pengaruh peribadi.  Pilihanraya adalah penentu arah mana Negara dibawa dan penentu masa depan generasi yang mewarisi negara dan kepimpinannya.

Kelantan Kedah, Perak satu ketika dulu dan Selangor adalah CONTOH jelas kegagalan Pakatan Rakyat dalam konteks memakmurkan rakyat. Pulau Pinang menunjukkan peningkatan kadar jenayah berat terutama penyeludupan dadah, pengedaran dadah dan kegiatan pelacuran.

Penipuan melalui "LADANG RAKYAT" ternyata perompakan tanah rakyat demi memenuhi nafsu dan tamak halobanya kumpulan yang hanya berpura-pura menyokong kerajaan PAS di Kelantan tetapi mempergunakan kerajaan semasa Kelantan  untuk memudahkan cara mereka merampas hak rakyat. Jika PAS jatuh mereka ini pasti beralih arah.... Kumpulan seperti ini barangkali telah berada di Sarawak..Pastinya mereka akan memperkenalkan LADANG RAKYAT bagi MERAMPAS HAK DAN TANAH RAKYAT SARAWAK...lalu ke mana harus diletakkan anak-anak dan generasi kita di Sarawak?

Pilihanraya BUKAN tempat untuk membalas dendam seperti "dendam DSAI kepada Tun Mahathir". Kata Nalakarupan tindakan Tun Mahathir ke atas Anuar adalah TEPAT. (Nalla adalah mantan rakan kongsi dan rakat rapat DSAI dan keluarga DSAI. Kenapa dia MENOLAK ANWAR INI?. Samalah dengan Dato Eksay..SL nak panggil dia Dato e-kasih sbb dia tak sampai hati menuruti kehendak DSAI kerana kasihnya terhadap tanahair dan bangsa Malaysia.

Perubahan adalah ke arah yang baik, maju, progresif dan makmur. Perubahan yang dicanangkan oleh Pakatan Rakyat bercorak 'RAMPAS KUASA DAN GANAS". Setiap individu dan pengundi di Sarawak wajib menggunakan kuasa undi mereka untuk memilih kesejahteraan dan kemakmoran Sarawak dan generasi mereka.

"AGI IDOP AGI NELABAN"
Salam 1Malaysia
~SL-Sibu~

1 comment:

Audrey Taib said...

salam senjaliza...i ni baru nak berblog. kalau sudi add le i sebagai friend. bole kita kongsi bersama story atau writing.

i setuju sangat dgn penulisan u senjaliza. memang generasi kita perlu diselamatkan daripada puak-puak yang mengaku hebat dan suka menghasut tu. bagi i BN is the best!