Translate

Saturday, March 20, 2010

ANWAR: MENGKHIANATI EKONOMI NEGARA DI LUAR NEGARA.

Di Luar negara Anwar bagai membaca doa menadahkan tangan agar ekonomi Malaysia jahanam.

Sedikit masa lalu Dato Seri Anwar Ibrahim mengutarakan keduduakn ekonomi Mlaaysia sbagai gelap dan merudum menggunakan fakta yang rekayasa IMF. Dia bersandarkan anggaran dan jangkaan IMF yang sememangnya bias terhadap pertumbuhan ekonomi Malaysia. Walaupun pertumbuhan 4.5% sang dinikmati dan disasarkan mencapai tahap pertumbuhan 6% tahun ini, namaun Anwar dan IMF masih melihat pertumbuhan ekonomi Malaysia terlalu nagatif dan hodoh.

Sejak dahulu, semasa kewujudan DEB (NEP)-Dasar Ekonomi Baru, Pertumbuhan ekomomi masih pesat. Ekonomi Malaysia pernah mencapai tahap pertumbuhan 7%. Jika tidak kerana serangan penyangak matawang, Soros dan IMF pada tahun 1997-98, ekonomi Malaysia mensasarkan 7.5%-8%. Pada masa itu DEB masih diamalkan. Ini membuktikan bahawa DEB BUKANlah faktor yang menentukan atau variable bagi pertumbuhan ekonomi atau bukan "critical success factor" pertumbuhan ekonomi Malaysia.

Sebenarnya perbuatan Anwar sendiri yang menggambarkan kepada dunia bahawa ekonomi Malaysia "merudum" adalah fakor yang  lebih besar menghambat pertumbuhan ekonomi Negara. Kita harap Masyarakat kita sedar mengenai perbuatan Anwar memburu-burukkan ekonomi Malaysia di luar negara adalah satu usaha membantutkan ekonomi yang membawa kesan kepada seluruh rakyat Malaysia. Sukar untuk menolak bahawa perbuatan Anwar ini salah satu dari tindakan dan perbuatan  yang "mengkhiananti ekonomi Negara" di luar negara.

Ikuti lapuran mengenai kritikan Anwar terhadap ekonomi Negara ini di luar negara:-

The Opposition Leader insisted that dropping the New Economic Policy (NEP), first drawn up in the 1970s, would be more effective in helping poor Bumiputeras, a constant call by his political foes in Umno as well as Malay rights groups. “It needs to be dismantled because of the lost competitiveness,” he told a forum in London. Anwar’s frequent criticism of the NEP has often drawn flak along with the accusation that he is selling out "his race", a charge that he denies. “We have to regain it and enrich the country and then distribute wealth through a more transparent affirmative action policy,” the PKR de facto leader said. Paparan penuh di sini
Anwar terlalu bangga mengatakan bahawa Ekonomi Malayisa dihambat NEP. Sebenarnya ini bermaksud "ANWAR ADALAH ANTI-KEUTAMAAN KEPADA BUMIPUTERA DAN PRO PENGHAPUSAN HAK-HAK ISTIMEWA BUMIPUTERA"

Sl menegaskan bahawa semuga gerakan Anwar adalah 'SOLIDLY POLITIC". Atas dasar itu ekonomi Malaysia TIDAK akan dapat dipacu dengan nawaitu politik. Sebaiknya ANwar perlu memberikan komen ekonomi dengan mengenepikan nafsu politiknya agar "masyarakta yang celik ekonomi dan golongan muda yang professional" dapat melihat kejujuran politik Anwar. Jika Anwar meletakkan segala-gala termasuk segala kudrat pemikiranya semata-mata kerana "politik", Anwar hanyalah semakin menghampiri kejatuhannya.

2 comments:

Unknown said...

Tak heran lah Anwar ni buat khianat. Dgn bini dia khianat, dgn anak dia khianat, dgn teman sejenis dia khianat dgn kawan dia khianat. Jadi dah itu keja Anwar, yg penting dia dapat apa yg dia nak. Tak kiralah dari depan atau dari belakang. Yang aku pening ckit bila Nik Ajis, Hadi Awang, Hasan Ali, Badril Amin dll dari gerombolan pembangkang caya gila.

Skandal Politik said...

Salam sis,

Barua Yahudi yang homoseksual tu tidak boleh dipercayai langsung.

Sebab dia pun pernah nak minta Malaysia terima pinjaman IMF sewaktu kegawatan ekonomi 1997 dulu.

Pukimak punya al jub. Kalau dia memburukkan ekonomi Malaysia di negara pendokong homoseksual, Malaysia patut pandang ke Timur dan menjalinkan hubungan perdagangan dengan negara China, Jepun, Korea dan Taiwan.