Translate

Sunday, March 14, 2010

Persepsi, Istisqa dan Munajat - (EDITED)

 Apakah keberadaan Ku Li sebagai pemimpin UMNO ditengah-tengah PAS kelihatan canggung? Atau memang Pemimpin UMNO lebih kelihatan molek bersama PAS?

Beberapa ketika yang lalu, ahli-ahli PAS menyambut dengan grand kunjungan Ku Li ke Kelantan, Serambi Mekah. Ramai juga pencacai UMNO yang marah dan mendesak Ku Li diambil tindakan. tatatertib. Namun Najib BUKANlah 2 kali 5 dengan Anwar yang memecat Zulkifli Noordin. Ku Li seorang politikus yang matang, veteran dan fit ideologi politiknya. Tidak perlulah sesiapa cuba mengajar Ku Li tetang erti dan perjuangan politik. Ku Li sudah masak dan mahir dengan liku-liku politik.

Bila Ku Li mengumumkan "untuk terus berjuang sehingga akhir hayatnya bersama-sama UMNO", barangkali PAS yang menyambutnya dengan grand dulu sudah mula faham tinggi rendahnya langit politik. Barangkali sudah ramai pencacai PAS yang merasa Ku Li sudah tidak wajar dijemput untuk memberi ceramah even menghadiri ceramah anjuran PAS atau Pakatan Pembangkang. Jangan pula ada yang bermunajat supaya hukuman buruk menimpa Ku Li. Persepsi bahawa Ku Li akan menyertai PAS kini perlu dilupakan PAS dan ahli-ahlinya. Ku Li is a smart politician and shouldn't, in any ways, be under estimated.

Solat Istisqa, memohon ke hadrat Allah SWT supaya hujan diturunkan bagi kesejahteraan manusia dan makhluk di muka bumi ini.

Sembayang Istiqa molek sangatlah. Setiap ummah perlu mendoakan supaya ALLAH MAKBULKAN SOLAT ISTISQA. Mudah-mudahan hujan akan diturun Allah SWT bagi kesejahteraan ummah  dan makhlok Allah yang dilanda kemarau.

Munajat Rakyat  yang ini mendoakan agar sesama ummah ditimpa hukuman (malapetaka?) sesuatu yang "ugly" dan bukanlah tauladan yang baik kepada umum.

Bagaimana dengan Munajat Rakyat yang akan diteruskan selama 7 malam berturut-turut, diketuai oleh seorang pemimpin Agama Islam, Ustaz Ahmad bin Awang, Mantan Pesuruhjaya PAS? Bagi SL ianya amat hodoh kerana nawaitunya hanyalah mendoakan kemusnahan ke atas sesama ummah. Ahli Parlimen Bagan Serai Tuan Haji Mohsin Fadzli Samsuri  (PKR) BUKAN lah murtad dari agamanya seperti Lina Joy dan seumpamanya. Haji Muhsin hanya meninggalkan partinya  (PKR)  BUKAN Agamanya (ISLAM) atas dasar dia sudah tidak yakin dengan perjuangan parti itu untuk mempertahankan dan menegakkan kesucian agama Islam dan kegagalan parti itu untuk mempertahankan hak dan  maruah bangsa.

Haji Mohsin berhak berbuat demikian dan dibenarkan oleh asas demokrasi dan undang-undang negara. Tindakanya tidak melibatkan jenayah. Tidak juga merampas mana-mana hak orang lain. Sukar untuk SL menerima nawaitu Munajat Rakyat yang ini. Munajat Rakyat yang ini bagi SL hanyalah menggambarkan kerendahan hati mereka terhadap sesama ummah. Secara konvensional, ianya adalah satu tindakan mengubur "human right", haq individu dan hak demokrasi.

Mana perginya ungkapan "proses penyucian" Syed Hussien Ali? Mana hilangnya ungkpan Azmin Ali yang mengatakan 3-4 yang hilang ratusan akan muncul menyertai Pakatan Pembangkang? Ke mana padamnya nada suara TGHH yang mengatakan mereka yang keluar biarkan keluar kerana mereka hanyalah nanah yang menjijikkan?
"Sembahyang Hajat, Di Perak selepas Pakatan Pembangkang jatuh di Perak, ini tidak juga diluluskan Allah SWT. Kerajaan Perak tetap juga di Tangan BN. Malah Nijar dan Idaham terlibat "kemalangan Jalan Raya". Nawaitunya di sanubari barangkali salah dan tidak dapat sama sekali disembunyikan dari Allah SWT. Jika Allah SWT tidalk luluskan BUKANkah manusia perlu menghindari perbuatan dan niat seperti ini?

Sesungguhnya Allah lebih mengetahui hukuman yang terbaik bagi setiap manusia di muka bumi ini.

Related:
-PERCUBAAN BERBOHONG ANAK DIDIK DSAI dan BALACI-BALACINYA (updated)
-Melayu PKR -terjun-sungai-Melayu-PAS sebut buat solat hajay 7 hari 7 malam.
-Mohsin tidak akan lepas jawatan 

No comments: