Translate

Monday, February 22, 2010

Bermulanya strategi "Masing-Masing" dalam Pakatan: Suara DSAI adalah Eco Perkataan LKS.

 Bila LKS, DSAI dan TGHH duduk bersama. TGHH pasti akan berkedut dahi. Two against one, TGHH always in disadvantage.

Selepas LKS mengamuk kerana anaknya LGE mendapat tentangan dari pelbagai sudut termasuk dari dalam Pakatan Pembangkang, Dsto Seri Anwar bin Ibrahim mengulangi kata-kata LKS. Menjadi eco kata-kata LKS.
“Mereka boleh menyuarakan apa jua pandangan atas kapasiti sebagai Ahli Parlimen, tetapi tidak bolehlah mengkritik sebagaimana (yang ditujukan kepada) Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng atau Menteri Besar Selangor"-DSAI.
Inilah kebebasan yang diperjuangkan Pakatan Pembangkang. Segala-galanya mesti selari dengan kehendak DAP. Pelbagai perencanaan baru yang sering berubah-ubah, sering bertukar warna dan bertukar pendirian. Dulu, mereka duduk bersama , sepakat membicang isu selaras dengan konsep dan dasar kesepakat bersama. Kini, lihatlah apa yang DSAI katakan:-
“Dalam mesyuarat parti DAP, mereka bincang apa yang mereka inginkan, begitu juga PAS dan PKR, masing-masing bebas berbincang apa yang mereka inginkan,”-DSAI
Apa yang dikatakan DSAI di atas adalah sesuatu yang diidam-idamkan LKs dan DAP. Masing-masing. Inilah juga seperti yang dikatakan oleh Tian Chua: PAS boleh menggunakan dan menjadikan isu Hudud dan pembentukan kerajaan Islam untuk berkempen @ mendapat undi. UNDI SAHAJA. Ingat hanya isu sahaja untuk mendapat undi dan BUKAN untuk direalisasikan.

Selaras dengan keputusan baru, mesyuarat masing-masing, agenda masing-masing maka dengan resmi dan sahnya Pakatan Pembangkan sudah mula mengamalkan "konsep masing-masing". Masing-masing dengan mesyuarat, masing-masing dengan agenda sendiri. Kesepakatan sudah gagal.

Yakinlah bahawa selepas masing-masing mencapai satu resolusi, DAP akan menguasai "final decision". Tak Percaya. Over my dead body! and LGE is my son!.

2 comments:

ISAC said...

Oh...suruh langkah mayat LKS, ingatkan suruh langkah mayat Senjaliza....

Sejak bila plak masuk DAP, :).

Kuat betul pengaruh DAP...Walaupun PAS paling banyak kerusi ye.....

Senjaliza said...

TQ ISAC,(BYG.
Karpal Singh dah suruh PAS tengok muka di cermin..dia kata PAS haru menilai semula kedudukan dalam Pakatan Pembangkan. PAS BUKAN parti yang dominan dalam Pakatan Pembangkang. Sekaligus bermaknanya PAS tak sedar diri.

Idelogi PAS pasti akan dikuburkan sehingga hanya boleh benafas sedikit dan dapat mengucap "uandilah PAS untuk Pakatan". Dalam Pakatan Pembangkang yg dikuasai DAP dan PKR[DAP] iatu YB2 dalam PR yang bertopeknag PKR tapi ideloginya solid DAP. e.g. terbaik: Eli dan Tian Chua... pemimpin spt Zulkifli Noordin mesti ditolak. Yg ikut cakap DAP mcm Zaid Ibrahim adalah pemimpin pujaan hati DAP.

Pakatan Pembangkan nak jadi kerajaan..malap.